Nauka samodzielna
Witaj w kursie Mentoris!
W tym module dowiesz się jak korzystać z kursu tj:
Wykłady wprowadzające w tematykę rachunkowości, stanowiące niezbędną bazę do dalszej nauki. Omawiają pojęcie, przedmiot oraz podmiot rachunkowości, a także regulacje prawne rachunkowości w Polsce jak również okresy sprawozdawcze oraz zasady i metody rachunkowości.
Wykłady omawiają czym jest bilans, z jakich elementów się składa oraz prezentują na licznych przykładach jak działa metoda bilansowa. W tej części możemy poznać główne elementy aktywów.
Wykłady stanowią część drugą tematu dotyczącego bilansu. Omawiają jego poszczególne elementy z perspektywy źródeł finansowania tj. pasywów. Wykłady poparte są licznymi przykładami, które umożliwiają weryfikację wiedzy.
Wykłady wprowadzają w tematykę ewidencji księgowej skupiając się wokół zasad działania konta księgowego oraz zapisu transakcji gospodarczych. Wykłady przedstawiają specyfikę kont bilansowych, wynikowych oraz zapisu operacji gospodarczych, jak również metody korekty błędów w zapisach.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Ewidencja księgowa - wprowadzenie” poszerzając go o wiedzę dotyczącą zakładowego planu kont (ZPK) oraz bilansu. Skupiają się na operacjach bilansowych. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć, które operacje zaliczamy do bilansowych, jak dokonać zapisu księgowego oraz jak powiązać konta z ZPK z pozycjami bilansu.
Wykłady omawiają tematykę organizacji rachunkowości w jednostce skupiając się na pojęciach polityki rachunkowości oraz zakładowego planu kont (ZPK). Opierają się na praktycznych przykładach prezentując wzór polityki rachunkowości oraz ZPK. Prezentują zapis księgowy operacji przy użyciu ZPK.
Wykłady wprowadzają w tematykę dowodów księgowych (DK). Omawiają czym jest DK, jakie regulacje prawne określają skład DK, w tym dodatkowe wymogi dla faktury, jaka jest różnica pomiędzy dowodami a dokumentami księgowymi oraz jak skorygować błędy w DK na przykładzie faktury i noty korygującej.
Wykłady stanowią cz. 2 tematu "Dowody księgowe". W przejrzysty sposób i na wielu praktycznych przykładach przedstawiają sposób wypełnienia oraz zapis księgowy polecenia księgowania, dowodów sprzedaży/zakupu, magazynowych, kasowych (KW, KP, raport kasowy), wyciągu bankowego.
Wykłady stanowią cz. 1 i zarazem wprowadzenie do tematu związanego z kalkulacją wyniku finansowego oraz tworzeniem rachunku zysków i strat (RZiS). Omawiają na wielu ciekawych przykładach podstawowe pojęcia związane z RZiS takie jak przychody, koszty oraz wynik finansowy.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Ewidencja księgowa - wprowadzenie” poszerzając go o wiedzę dotyczącą zakładowego planu kont (ZPK) oraz podstawowych pojęć z zakresu rachunku zysków strat. Skupiają się na operacjach wynikowych. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć, które operacje zaliczamy do wynikowych, jak dokonać zapisu księgowego takich operacji oraz jak powiązać konta wynikowe z ZPK oraz z pozycjami bilansu.
Wykłady stanowią cz. 2 serii wykładów dotyczących rachunku zysków i strat (RZiS). Prezentują klasyfikację przychodów oraz kosztów wraz z dogłębnym omówieniem operacji zaliczanych do poszczególnych kategorii.
Wykłady stanowią cz. 3 serii dotyczącej rachunku zysków i strat (RZiS). Prezentują w jaki sposób zgodnie z UoR należy kalkulować wynik finansowy (WF), na ciekawych przykładach omawiają ogólny wzór RZiS.
Wykłady wprowadzają w tematykę rachunku kosztów skupiając się wokół metod ewidencji kosztów w układach rodzajowym, podmiotowym oraz przedmiotowym. Omawiają zapis księgowy operacji kosztowych przy pomocy metod uproszczonych oraz metody pełnej ewidencji kosztów ilustrując wyjaśnienia przykładami.
Wykłady prezentują warianty rachunku zysków (RZiS) zgodnie z wymogami UoR w zależności od metody ewidencji kosztów jaką wybierze dana jednostka. Omawiają na praktycznym przykładzie ewidencję kosztów oraz przygotowanie RZiS w wariancie porównawczym oraz kalkulacyjnym dla jednostki produkcyjnej.
Wykłady prezentują przygotowanie rachunku zysków i strat w wariantach:porównawczym oraz kalkulacyjnym a także metody ewidencji kosztów dla jednostek prowadzących działalność handlową lub usługową. Przedstawiają jak kalkulacja wyniku finansowego oraz ewidencja kosztów różni się dla tych dwóch typów działalności w stosunku do omawianej w poprzednim temacie jednostki produkcyjnej.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Klasyfikacja przychodów oraz kosztów”. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć jak zaksięgować operacje związane z pośrednią działalnością jednostki takie jak: zbycie ŚT, dotacja, kaucje, wadia przepadłe, odpisanie zobowiązań, należności itp.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Klasyfikacja przychodów oraz kosztów” poszerzając go o wiedzę dotyczącą zapisu księgowego przychodów i kosztów finansowych. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć jak zaksięgować poszczególne operacje związane z operacjami finansowymi jednostki takie jak: odsetki od lokat, obligacji, pożyczek, kredytów, zbycie inwestycji, różnice kursowe, odpisanie należności i zobowiązań dotyczących odsetek karnych.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Klasyfikacja przychodów oraz kosztów” poszerzając go o wiedzę dotyczącą zapisu księgowego przychodów i kosztów zdarzeń losowych. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć jak zaksięgować poszczególne operacje takie jak: likwidacja środka trwałego, niedobory w materiałach, koszty usuwania skutków zdarzeń losowych, otrzymane odszkodowania, przychody z likwidacji i sprzedaży.
Wykłady wprowadzają w temat rozrachunków z tytułu podatku VAT. Wyjaśnia pojęcia związane z podatkiem VAT takie jak: VAT należny oraz VAT naliczony. Przedstawia kalkulację wysokości podatku VAT oraz zasady rozliczenia podatku VAT na koniec okresu rozliczeniowego (zobowiązanie lub należność z tytułu VAT). W ramach tematu omówiono również uproszczoną ewidencję księgową podatku VAT należnego oraz naliczonego, stanowiącą bazę do zrozumienia ewidencji rozrachunków z tytułu VAT w praktyce.
Wykład omawia podstawowe pojęcia takie jak amortyzacja oraz środki pieniężne w drodze.
W tym module przekonasz się jak wygląda księgowanie faktur przychodowych i kosztowych w praktyce. Dowiesz się, że do zaksięgowania danego dokumentu potrzebna jest Ci nie tylko wiedza z prawa bilansowego, którą poznałeś w tym kursie, ale także przepisy o VAT oraz o podatku dochodowym.
W tym module zrozumiesz:
W tym module możesz zapoznać się z sesją Q&A w formie live, która dotyczyła najczęstszych błędów popełnianych przez początkujących księgowych.
Nauka samodzielna
Witaj w kursie Mentoris!
W tym module dowiesz się jak korzystać z kursu tj:
Wykłady wprowadzają w tematykę rozliczeń międzyokresowych kosztów (RMK). Omawiają czym są RMK z podziałem na rozliczenia międzyokresowe bierne (RMB) oraz rozliczenia międzyokresowe czynne (RMC). Prezentują RMK w ujęciu ustawowym (UoR), podatkowym oraz polityki rachunkowości jednostki. Przedstawiają zapis księgowy operacji RMK, rozpoczynając od rozliczeń międzyokresowych czynnych (RMC).
Wykłady stanowią kontynuację tematu dotyczącego rozliczeń międzyokresowych kosztów (RMK). Omawiają zapis księgowy operacji związanych z rozliczeniami międzyokresowymi biernymi (RMB) oraz podsumowują zdobytą w cz. I oraz w cz. II wykładów wiedzę dotyczącą RMK poprzez prezentację praktycznego całościowego przykładu opierającego się na operacjach dokonanych przez jednostkę produkcyjną.
Wykłady omawiają metody wyceny wyrobów gotowych oraz produkcji w toku przedstawiając w cz. 1 metodę opartą o koszt wytworzenia (KW). Prezentują jakie koszty zgodnie z UoR stanowią KW a jakie koszty danego okresu (wraz z wyjątkami). Na podstawie licznych przykładów omawiają ewidencję przychodów i rozchodów produktów w oparciu o KW oraz jedną z 3 zasad: FIFO, LIFO, AVCO.
Wykłady omawiają tematykę wyceny wyrobów gotowych oraz produkcji w toku w oparciu o ceny ewidencyjne oraz cenę sprzedaży netto. Prezentują czym są odchylenia od cen ewidencyjnych, jak je rozliczać oraz kiedy i jak dokonać odpisu aktualizującego wartość wyrobów gotowych. Dodatkowo poruszają kwestię wyceny produktów przy pomocy ceny sprzedaży netto.
Wykłady stanowią cz.1 tematu dotyczącego wyceny i ewidencji materiałów. Przedstawiają metody wyceny materiałów skupiając się w tej części na ewidencji przy pomocy zmiennych cen ewidencyjnych tj. ceny nabycia oraz ceny zakupu. Prezentują na praktycznych przykładach m.in zapis księgowy przychodu materiałów z wykorzystaniem konta rozliczenie zakupu oraz ewidencję rozchodu materiałów w tym wraz z rozliczeniem kosztów zakupu.
Seria wykładów omawiających tematykę wyceny materiałów przy pomocy cen ewidencyjnych zmiennych. Wykłady prezentują metody: FIFO, LIFO oraz AVCO wraz z porównaniem ich wpływu na wynik finansowy oraz stan zapasów.
Wykłady stanowią ostatnią część tematu dotyczącego wyceny i ewidencji materiałów. Omawiają na praktycznych przykładach ewidencję uproszczoną materiałów oraz wycenę i ewidencję materiałów w oparciu o stałe ceny ewidencyjne. Przestawiają zapis księgowy odchyleń od cen ewidencyjnych materiałów oraz ich sposób rozliczania zgodnie z wymogami ustawowymi. Na koniec tej serii przedstawiona zostaje wycena bilansowa materiałów wraz z omówieniem zapisu księgowego odpisów aktualizujących wartość zapasów materiałów.
Środki trwałe i amortyzacja cz. 1 - demo Wykłady wprowadzają w temat ewidencji i wyceny środków trwałych (ŚT). Omawiają jakie warunki muszą spełnić elementy majątku by mogły zostać zaliczone do ŚT, jak je klasyfikować nadając odpowiedni symbol KŚT, jak wycenić ŚT, który został zakupiony/wytworzony bądź otrzymany nieodpłatnie. Wyjaśniają również czym jest amortyzacja oraz umorzenie. Opierając się na licznych przykładach przedstawiają zapis księgowy nabycia oraz amortyzowania ŚT.
Wykłady stanowią kontynuację tematu dotyczącego ewidencji i wyceny środków trwałych (ŚT). Omawiają na praktycznych przykładach zapis księgowy rozchodu środków trwałych (sprzedaż, likwidacja, nieodpłatne przekazanie). Wyjaśniają również kiedy mamy do czynienia z ulepszeniem i czym różni się ono od remontu, jak dokonać odpisu aktualizującego wartość ŚT oraz przeszacować ŚT zgodnie z przepisami.
Wykłady wprowadzają w temat ewidencji i wyceny środków pieniężnych. Omawiają jakie aktywa zgodnie z przepisami zaliczamy do środków pieniężnych oraz jak je ewidencjonujemy w ZPK i ujmujemy w bilansie. Wykłady w tej części skupiają się na zapisie księgowym operacji gotówkowych(konto "Kasa" oraz bezgotówkowych ("Rachunki bankowe" i "Środki pieniężne"). Wyjaśniają kiedy pojawiają się środki pieniężne w drodze oraz co zrobić w sytuacji gdy wyciąg bankowy zawiera błąd.
Wykłady stanowią kontynuację tematu dotyczącego ewidencji i wyceny środków pieniężnych. W tej części skupiają się na omówieniu czeków oraz weksli wraz z prezentacją ich ewidencji w księgach rachunkowych w zależności od tego czy zostały otrzymane czy wystawione (tj. czy są obce czy własne). Na koniec tematu zaprezentowana zostaje wycena środków pieniężnych w walucie obcej w trzech przypadkach: na dzień dokonania operacji, dzień bilansowy oraz po dniu bilansowym.
Wykłady omawiają kryteria poprawnego rozpoznania momentu osiągnięcia przychodu ze sprzedaży towarów, produktów, materiałów oraz usług zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz z przepisami podatkowymi (podatek dochodowy). Wykłady prezentują również pojęcie rozliczeń międzyokresowych przychodów tj. przychodów przyszłych okresów. Na licznych przykładach przedstawiają zapis księgowy operacji przychodowych w ujęciu księgowym oraz podatkowym a także w sytuacji kiedy mamy do czynienia z przychodami przyszłych okresów.
Wykłady omawiają zasady ewidencji wynagrodzeń zgodnie z prawem bilansowym oraz prawem podatkowym (updof i updop). Wyjaśniają co oznaczają koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodu (NKUP) i kiedy się pojawiają w przypadku wynagrodzeń, składek ZUS na ubezpieczenie społeczne i fundusze poza ubezpieczeniowe finansowanych przez pracodawcę i pracownika oraz w przypadku świadczeń niepieniężnych. Na koniec przedstawiają najczęstsze błędy popełniane przy prezentacji rozrachunków z pracownikami, ZUS oraz US w bilansie.
Wykłady omawiają zasady ewidencji podatku VAT w praktyce. Prezentują dodatkowe konta, które są niezbędne w celu ewidencji i rozliczenia podatku VAT. W ramach wykładu omówione zostały zasady rozpoznania momentu: powstania obowiązku rozliczenia podatku VAT należnego oraz nabycia prawa do odliczenia VAT naliczonego. Przedstawione również zostały sytuacje, w których powstaje podatek VAT naliczony lub podatek VAT należny do rozliczenia w bieżącym okresie oraz podatek VAT do rozliczenia w następnym okresie. Na koniec zaprezentowana została problematyka ewidencji różnic wynikających zaokrągleń podatku VAT na koniec okresu rozliczeniowego.
Wykłady wprowadzają w temat rozrachunków z kontrahentami i stanowią część pierwszą serii. Omówiono tutaj ewidencję podstawowych operacji związanych z rozrachunkami z odbiorcami zgodnie z prawem bilansowym oraz z przepisami o podatku dochodowym (updof oraz updop) i VAT. Na koniec przedstawiono zasady wyceny rozrachunków w walutach obcych, ewidencji różnic kursowych zrealizowanych oraz niezrealizowanych a także metod rozliczania różnic kursowych dla celów podatkowych (metoda podatkowa i bilansowa).
Wykłady stanowią część drugą serii dotyczącej rozrachunków z kontrahentami. Przedstawiono tutaj zasady dokonania odpisów aktualizujących wartość należności oraz odpisów samych należności. Omówiono pojęcia odpisu aktualizującego szczególnego, odpisu aktualizującego ogólnego, współczynnika aktualizacji, struktury wiekowej należności. Zaprezentowano ewidencję odpisów aktualizujących wartość należności oraz odpisów samych należności zgodnie z prawem bilansowym równocześnie wyjaśniając kiedy takie odpisy mogą stanowić koszty uzyskania przychodu (KUP) a kiedy nie oraz w jakich sytuacjach możemy w związku z danym odpisem dokonać korekty VAT należnego.
Wykłady stanowią ostatnią część serii dotyczącej rozrachunków z kontrahentami. W tej części omówiono zasady ewidencji podstawowych operacji dotyczących rozrachunków z dostawcami zgodnie z prawem bilansowym, przepisami o podatku dochodowym (updof oraz updop) oraz o podatku VAT. Wyjaśniono tutaj m.in ewidencję odpisów zobowiązań, korektę VAT naliczonego w związku z brakiem spłaty zobowiązania a także wycenę i ewidencję zobowiązań w walutach obcych. Na koniec wyjaśniono na czym polega kompensata zobowiązań i należności oraz w jakich sytuacjach ma miejsce.
Wykład wprowadza w temat rezerw na zobowiązania. W obrazowy sposób wyjaśnia cel oraz kryteria ustawowe tworzenia rezerwy. Bazując na KSR nr 6 oraz praktycznych przykładach przedstawia sytuacje, w których istnieje (bądź nie) konieczność utworzenia rezerwy. Omawia także zasady ewidencji, rozwiązania/odpisania a także prezentacji rezerwy w bilansie, RZiS oraz w informacji dodatkowej.
Wykłady stanowią część drugą tematu dotyczącego rezerw i zobowiązań warunkowych. W tej części skupiono się na omówieniu rezerw od strony praktycznej bazując na licznych przykładach (rezerwa na naprawy gwarancyjne, kary umowne, koszty postępowania sądowego). Wyjaśniono tu pojęcie podatku odroczonego i zasad tworzenia i ewidencji rezerwy na podatek odroczony a także zasady tworzenia i zapisu księgowego zobowiązań warunkowych podkreślając różnice pomiędzy zobowiązaniem warunkowym a rezerwą.
Wykłady prezentują przykład całościowy stanowiący podsumowanie wiedzy zdobytej w ramach kursu rachunkowości średniozaawansowanej. W kolejnych częściach omawiają jak na podstawie informacji zawartych w przykładzie otworzyć konta na początek okresu sprawozdawczego, dokonać odpowiednich księgowań w trakcie okresu sprawozdawczego oraz przygotować sprawozdania finansowe (bilans oraz RZiS) na koniec okresu sprawozdawczego tj. dokonać tzw. poprawnego zamknięcia miesiąca.
W tym module dowiesz się jak rozliczać wydatki na samochody na gruncie VAT, CIT oraz UoR w przypadku zakupu samochodu jak również wtedy, gdy samochód jest wzięty w leasing.
część 1 i 2
Wykłady stanowią wprowadzenie do kursu dotyczącego podatku VAT. Omawiają podstawowe pojęcia związane z podatkiem VAT, w tym kiedy powstaje VAT należny, a kiedy naliczony, jak kalkuluje się podatek VAT oraz kto jest ostatecznym podatnikiem finansującym ten podatek.
Wykłady wyjaśniają kto jest podatnikiem podatku VAT zgodnie z przepisami o podatku VAT oraz jakie czynności podlegają opodatkowaniu tym podatkiem. Omawiają kiedy działalność jednostki staje się działalnością gospodarczą wg ustawy o podatku VAT oraz w jakich okolicznościach nie przedsiębiorcy tj. np. osoby fizyczne mogą być podlegać opodatkowaniu tym podatkiem. Na końcu wykładu omówione zostają obowiązki podatnika VAT - rejestry, deklaracje oraz JPK_VAT.
Wykłady omawiają zasady korzystania ze zwolnienia podmiotowego tj. ogólnego z podatku VAT, które uzależnione jest od wysokości obrotu. Przedstawiają podstawowe prawa oraz obowiązki podatnika zwolnionego, w tym kiedy istnieje konieczność prowadzenia ewidencji oraz wypełniania deklaracji VAT.
Wykłady omawiają zasady korzystania ze zwolnienia przedmiotowego z podatku VAT. Wyjaśniają jakie prawa oraz obowiązki wiążą się przy korzystaniu z tego zwolnienia oraz typy działalności, które są zwolnione. Na koniec przedstawiono warunki korzystania ze zwolnienia przy dostawie budynków, budowli lub ich części.
Wykłady wyjaśniają jak należy rozumieć zgodnie z przepisami o podatku VAT odpłatną dostawę towarów oraz odpłatne świadczenie usług. Omawiają w jakich przypadkach darowizny, czy przekazanie towarów lub używanie towarów bezpłatnie może zostać opodatkowane podatkiem VAT. Przedstawiają w jakich przypadkach mamy do czynienia z prezentami o małej wartości lub próbkami oraz kiedy bezpłatne świadczenie usług również jest opodatkowane VAT.
Wykłady omawiają jak poprawnie zgodnie z przepisami dotyczącymi podatku VAT rozpoznać obowiązek podatkowy dotyczący VAT należnego z czynności opodatkowanej. Wyjaśniono tutaj zasady ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostawy towarów, świadczenia usług w sposób ciągły, usług długoterminowych, rozliczanych w okresach rozliczeniowych lub etapami. Na koniec przedstawiono przypadki szczególne gdy obowiązek podatkowy powstaje z chwilą zapłaty bądź wystawienia faktury.
Wykłady przedstawiają w jaki sposób poprawnie ustalić podstawę opodatkowania podatkiem VAT. Wyjaśniają jakie koszty można wliczyć do podstawy opodatkowania,a o jakie należy podstawę pomniejszyć i co zrobić w przypadku kiedy mamy do czynienia ze sprzedażą w opakowaniach zwrotnych. Na koniec omawiają zasady przeliczenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej na złotówki.
Wykłady omawiają zasady ustalania stawek VAT wg. tzw. nowej matrycy stawek VAT.
Wykłady prezentują podstawowe dokumenty potwierdzające dokonanie czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Skupiają się przede wszystkim na fakturze (dawniej nazywanej fakturą VAT) wyjaśniając kto i w jakich terminach ma obowiązek wystawić fakturę. Przedstawiają podstawowe elementy faktury oraz zasady jej wystawiania z wyszczególnienie różnic w przypadku faktury uproszczonej, faktury korygującej, faktury zaliczkowej oraz noty korygującej.
Wykłady prezentują w jakich okolicznościach powstaje obowiązek ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej zgodnie z ustawą o podatku VAT. Omawiają również potencjalnie zwolnienia z z tego obowiązku tj. zwolnienie podmiotowe, przedmiotowe oraz podmiotowo - przedmiotowe. Wyjaśniają także w przypadku jakich typów działalności zwolnienia nie mogą być zastosowane oraz prezentują główne zasady ewidencji sprzedaży na kasie fiskalnej ON-LINE oraz OFF-LINE zgodnie z ustawą i nowym rozporządzeniem w sprawie kas rejestrujących.
Wykład wprowadza w temat rozliczania podatku VAT. Omawia warunki, jakie muszą zostać spełnione aby podatnik miał prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony czyli tzw. prawo do odliczenia VAT. Wyjaśnia termin takiego odliczenia, jak również ograniczenie prawa do odliczenia VAT. Na koniec prezentuje zasady korekty podatku VAT naliczonego w związku z otrzymaniem faktury korygującej oraz tzw. ulgi na złe długi.
Wykłady omawiają zasady kalkulacji wysokości podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu dotyczącego wydatków na działalność mieszaną tj. opodatkowaną oraz zwolnioną przy zastosowaniu tzw. proporcji. Dodatkowo omawiają specyficzne regulacje dotyczące kalkulacji wysokości podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu w przypadku zakupu/wytworzenia nieruchomości przeznaczonej do działalności gospodarczej oraz do celów prywatnych.
Wykłady omawiają obowiązek korekty podatku VAT naliczonego, który podlegał odliczeniu w związku z wydatkami przeznaczonymi na działalność mieszaną tj. opodatkowaną oraz zwolnioną. Przedstawiają zasady kalkulacji korekty w przypadku zakupu towarów, środków trwałych i WNiP o wartości początkowej przekraczającej 15 000 zł oraz środków trwałych i WNiP o wartości początkowej nie przekraczającej 15 000 zł a także nieruchomości. Na koniec wyjaśniają zasady obliczenia wysokości korekty w przypadku zmiany przeznaczenia towarów, środków trwałych czy nieruchomości w tym także jak rozliczyć ich sprzedaż.
Wykład prezentuje szczególne zasady odliczania podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami na pojazd samochodowy. Omawia przypadki, w których przysługuje prawo do odliczenia podatku wysokości 50% oraz kiedy można skorzystać z odliczenia 100%. Wyjaśnia pojęcia pojazdu samochodowego jak również wykorzystania pojazdu wyłącznie na działalność opodatkowaną. Przedstawia kiedy należy prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu oraz które pojazdy to pojazdy o konstrukcji specjalnej.
Wykład omawia zasady działania tzw. split payment tj. mechanizmu podzielonej płatności.
Krajowy System e - Faktur staje się obowiązkowym systemem do wystawiani faktur od 1 lipca 2024. Czy Ty jako księgowy jesteś na niego przygotowany?
Większość szkoleń na rynku z KSeF omawia wdrożenie KSeF z perspektywy podatnika, a nie księgowego.
Ale nie ukrywajmy, to do nas ten przedsiębiorca czy podatnik trafi z pytaniami o to co zrobić w związku z KSeF.
Krajowy System e-Faktur, to projekt trudniejszy, bardziej czasochłonny niż JPK.
A pamiętamy ile było zamieszania wokół wprowadzenia obowiązku wysyłania tego pliku.
Przeżyliśmy? Tak przeżyliśmy.
Co jest ważne? Przygotowanie się na zmiany.
Jeśli chciałbyś mieć pewność, że wiesz z czym wiąże się KSeF dla Twojego klienta, ale także dla Ciebie to zapraszam na szkolenie:
Czego dowiesz się z tego szkolenia:
Kogo dotyczy obowiązkowy KSeF i od kiedy. Kto może się nie przejmować wejściem w życie KSeF. Jakie dokumenty pozostaną w obiegu do 31 grudnia, a jakie znikną po 31 grudnia, w tym które bedą poza KSeF - zobaczysz to na prostym zestawieniu. Co z fakturami uproszczonymi od 1 lipca 2024 oraz 1 stycznia 2025. Jak wystawiać faktury na rzecz osób fizycznych. Jakie kroki podjąć, żeby dobrze przygotować się do KSeF. Jakie uwierzytelnić się w KSeF i jakie uprawnienia powinien nadać Tobie podatnik. Jak zmieni się data wystawienia faktury ustrukturyzowanej vs. faktur papierowych czy elektronicznych. Jak zmieni się data otrzymania faktury. Czy można i jak ująć faktury wystawione poza KSEF w trakcie awarii, niedostępności KSeF czy niemożności wystawienia faktury i jaki to ma wpływ na rozpoznanie podatku VAT. Faktury korygujące - kiedy nie można ich wystawić, jak zmieni się moment obniżenia podstawy i obowiązek do obniżenia VAT naliczonego. Duplikaty - czy nadal pozostaną. Dodatkowy obowiązek przy przypadku płatności za faktury wystawione w KSeF.
Szkolenie trwa ok. 1 godziny. Materiały pdf do pobrania.
Nauka samodzielna
Witaj w kursie Mentoris!
W tym module dowiesz się jak korzystać z kursu tj:
Jeżeli zastanawiasz się jaka forma opodatkowania Twojej działalności lub działalności Twojego klienta będzie najkorzystniejsza w 2025 to zobacz nasze szkolenie.
W ramach szkolenia omawiamy:
Szkolenie składa się z:
Wykłady prezentują KPiR, jaki jest jej wzór, z jakich kolumn się składa. Wyjaśniają kto ma obowiązek prowadzenia KPiR oraz w jakim momencie zgodnie z przepisami należy rozpocząć prowadzenie KPiR. Wykłady omawiają także konsekwencje prowadzenia KPiR w formie komputerowej oraz jak długo należy przechowywać KPiR. Na koniec przedstawiają kiedy nalezy w KpiR ujmować kwoty brutto a kiedy kwoty netto przychodów i kosztów.
Wykłady omawiają czym jest spis z natury oraz kiedy należy go tworzyć. Wyjaśniają poszczególne elementy spisu z natury, metody wyceny oraz ewidencję spisu z natury (remanentu) w podatkowej książce przychodów i rozchodów.
Wykłady wprowadzają w temat ewidencji przychodów w podatkowej książce przychodów i rozchodów i stanowią cz. 1 serii. Omawiają pojęcie przychodu z perspektywy przepisów o podatku dochodowym. Wyjaśniają jak określić kwotę przychodu, jakie mamy typy przychodów w KPiR oraz jak ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje datę uzyskania przychodu, na podstawie której należy wpisać przychód do KPiR. Na koniec przypominają jak przychód powinien zostać zaewidencjonowany w rejestrze VAT i jak ustawa o VAT definiuje moment powstania obowiązku podatkowego czyli mówiąc wprost w deklaracji za jaki okres musimy rozliczyć VAT należny z danej operacji sprzedaży.
Wykłady omawiają dokumenty, na podstawie których możemy ująć przychód w podatkowej książce przychodów i rozchodów jak również w rejestrach VAT. Wyjaśniają co kryje się pod pojęciem sprzedaży udokumentowanej oraz nieudokumentowanej a także omawiają regulacje odnośnie faktur, kas fiskalnych czy ewidencji sprzedaży.
Wykłady omawiają zasady korekty przychodu w podatkowej książce przychodów i rozchodów jak również w rejestrach VAT. Prezentują ewidencję i dokumentowanie pozostałych przychodów takich jak kary umowne, zbycie środków trwałych itd. Na koniec przedstawiają przychody zwolnione z podatku dochodowego, przychody nie podlegające pod PIT oraz przychody z innych źródeł, które nie powinny zostać ujęte w KPiR.
Wykłady omawiają zasady ewidencji kosztów w KPiR. Wyjaśniają kiedy wydatek może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów (KUP)a także listę wyłączeń. Prezentują metody ewidencji kosztów: memoriałową oraz uproszczoną. Na przykładach przedstawiają zasady ewidencji w KPiR kosztów związanych z zakupem materiałów i towarów oraz kosztów ubocznych zakupu.
Wykłady omawiają zasady ewidencji wynagrodzeń pracowników w KPiR z tytułu umowy o pracę, umowy o dzieło oraz umowy zlecenie. Wyjaśniają pojęcia świadczeń pieniężnych oraz niepieniężnych a także obowiązki jakie nakłada ustawodawca na pracodawcę przy zatrudnianiu pracowników.
Wykłady omawiają zasady ewidencji pozostałych wydatków w KPiR. W części I omawiają ewidencję m.in. czynszu za lokal, opłaty za media, podatku od nieruchomości, składek ZUS właściciela firmy.
Temat omawia zasady dokonywania korekty kosztów w KPiR w sytuacji gdy dokonamy płatności za fakturę kosztową niezgodnie z przepisami tj. np. gotówkowo lub na rachunek nie znajdujący się na białej liście podatków bądź przelewem zwykłym zamiast przelewem w split payment - w sytuacji gdy takie formy płatności nas obowiązywały.
Temat omawia w jakich sytuacjach stosujemy białą listę czy też MPP oraz czy i jak możemy uniknąć konsekwencji podatkowych
Wykłady omawiają zasady korekty kosztów w KPiR w związku z otrzymaną fakturą korygującą. Na koniec wyjaśniają zasady ewidencji w KPiR różnic kursowych.
PKPiR - środki trwałe
Wykłady stanowią kontynuację tematu dotyczącego ewidencji środków trwałych. Wyjaśniają poszczególne metody amortyzacji, w tym amortyzację liniową, degresywną oraz jednorazową (środki trwałe niskocenne, pomoc de minimis, fabrycznie nowe środki trwałe). Przedstawiają także zasady amortyzacji budynku/lokalu mieszkalnego oraz samochodu wykorzystywanych w działalności gospodarczej.
Wykład omawia zasady kwalifikowania wydatków dotyczących samochodów osobowych wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Wyjaśnia, które wydatki stanowią koszty uzyskania przychodu (KUP) w przypadku samochodu zakupionego na firmę, wynajmowanego na podstawie umowy leasingu operacyjnego bądź prywatnego samochodu wykorzystywanego na cele działalności gospodarczej.
Wykład omawia zasady stosowania ulgi na złe długi w podatkach dochodowych tj. w PIT oraz CIT.
Wykład omawia zasady kalkulacji zaliczki na podatek dochodowy w oparciu o skalę podatkową oraz podatek liniowy. Wyjaśnia również jakie mamy obowiązki na koniec roku w związku z zamknięciem KPiR.
Nauka samodzielna
Wykłady stanowią wprowadzenie do kursu rachunkowości zarządczej. Omawiają cel działów controllingu w jednostkach, główne zadania oraz narzędzia kontrolera finansowego a także cechy jakie powinna posiadać osoba obejmująca takie stanowisko. Wykłady wyjaśniają podstawowe pojęcia związane z controllingiem tj. czym jest obiekt kosztów, centrum kosztów, centra inwestowania, centra zysku i przychodu.
Wykłady omawiają zasady ewidencji oraz kalkulacji kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych. Wyjaśniają różnice pomiędzy rachunkiem kosztów rzeczywistych oraz rachunkiem kosztów normalnych a także ich zastosowanie w rachunkowości zarządczej. Na koniec prezentują ewidencję odchylenia budżetowego.
Wykłady omawiają metody kalkulacji jednostkowego kosztu wytworzenia w przypadku różnych typów działalności jednostki. W części 1 tematu wyjaśniają m. in metodę podziałową prostą, metodę ze współczynnikami, metodę średniej ważonej, metodę FIFO.
Wykłady stanowią część 2 tematu dotyczącego metod kalkulacji jednostkowego kosztu wytworzenia (j.k.w). W tej części omówiona zostaje metoda doliczeniowa kalkulacji j.k.w. Wyjaśniono również metody przeniesienia kosztów działalności pomocniczej na wydziały produkcyjne tj. metodę bezpośrednią oraz metodę iteracyjną. Wykłady wyjaśniają także kalkulację j.k.w przy pomocy rachunku kosztów działań.
Wykłady omawiają zasady klasyfikacji kosztów oraz kalkulacji jednostkowego kosztu produktu w oparciu o rachunek kosztów zmiennych. Wyjaśniają pojęcia: marży na pokrycie, kosztów zmiennych oraz kosztów stałych. Przedstawiają przyczyny, dla których ten rachunek kosztów nie może zostać wykorzystany do wyceny zapasów zgodnie z UoR oraz zastosowanie rachunku kosztów zmiennych w rachunkowości zarządczej.
Temat omawia analizę koszty-rozmiar produkcji - zysk (KRPZ) inaczej zwaną CPV lub analizą progu rentowności dla jednostki przy wykorzystaniu rachunku kosztów zmiennych. Wyjaśnia jak wykalkulować próg rentowności, marżę bezpieczeństwa, poziom sprzedaży, przy którym osiągniemy oczekiwany zysk. Na koniec porusza również kwestię wielopoziomowego rachunku kosztów zmiennych.
Wykłady wyjaśniają czym są standardy, w jakim celu się je tworzy oraz jak działa rachunek kosztów standardowych. W ramach tematu prezentowane są metody ustalania standardów dla poszczególnych pozycji kosztów oraz zasady analizy odchyleń wartości rzeczywistych kosztów do wartości standardowych.
Wykłady wyjaśniają pojęcia budżetu oraz budżetowania. Na praktycznym przykładzie prezentują proces budżetowania oraz podstawowe typy budżetów tj. budżet operacyjny, budżet finansowy. Wyjaśniają najbardziej typowe metody budżetowania tj. budżet konwencjonalny vs. budżet kroczący, budżet przyrostowy vs. budżet od zera, budżet odgórny a budżet partycypacyjny.
Wykłady prezentują zasady kontroli budżetowej. Przedstawiają przykładowe zestawienia/raporty dotyczące wykonania budżetu wyjaśniając sposób kalkulacji odchyleń budżetowych tj. odchyleń dotyczących rozmiarów produkcji, rozmiarów sprzedaży oraz kosztów produkcji.
Wykłady wyjaśniają cechy informacji istotnych (relewantnych) z punktu widzenia podejmowanej decyzji zarządczej. W tej części tematu położony został nacisk na rolę kontrolera w procesie decyzyjnym poprzez zapewnianie informacji istotnych. Liczne przykłady omówione w ramach tematu pomagają lepiej zrozumieć ideę kosztów i przychodów istotnych.
Wykłady stanowią kontynuację poprzedniego tematu. Prezentują sposób przygotowania informacji istotnych przez kontrolera finansowego dla typowych decyzji zarządczych takich jak. „wyprodukować czy kupić”, „przyjąć specjalne zamowienie czy odrzucić”, „kontynuować czy zaprzestać produkcji”. Prezentują rozwiązania w w formie rachunków decyzyjnych (inaczej zwanych problemowymi) zawierających przychody i koszty istotne.
Wykłady omawiają zasady wyceny inwestycji długoterminowych. Rozpoczynają od określenia czym jest inwestycja z perspektywy rachunkowości zarządczej oraz co oznacza koszt kapitału. Omawiają metody dyskontowe oraz niedyskontowe wyceny inwestycji takie jak: księgowa stopa zwrotu (ARR), okres zwrotu (payback), zdyskontowany okres zwroty (DDP), aktualna wartość netto (NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).
Chcesz rozpocząć karierę w księgowości, ale nie wiesz, czy się sprawdzisz w tym zawodzie?
W tym temacie stanowiącym materiał do 1-go dnia wyzwania "Zostanę księgowym" omawiam jakie cechy i umiejętności powinien posiadać dobry księgowy. Wyjaśniam jakie doświadczenie i wiedza potrzebne są na stanowisku w korporacji w dziale księgowym a jakie w np. biurze rachunkowym. Wskazuję jak z innych zawodów można przenieść nabyte cechy i udokumentować je dla przyszłego pracodawcy ubiegając się o pierwszą pracę w księgowości. Wykład zakończony jest testem umiejętności, który możesz samodzielnie wykonać.
Witam Cię w drugim dniu wyzwania zostanę księgowym!
Dzisiaj opowiem Ci o tym jak się uczyć rachunkowości. Jest to bowiem specyficzna dziedzina nauki, w której trzeba się odnaleźć. I wiedzieć w jaki sposób się uczyć by w gąszczu ciągle zmieniających się przepisów nie pogubić się.
Ten dzień zakończony jest notatką wizualną - proszę wydrukuj i powieś w widocznym miejscu - będzie dla Ciebie stanowiła drogowskaz kiedy się pogubisz w nadmiarze wiedzy :)
Witam Cię w trzecim dniu wyzwania "Zostanę księgowym".
Dzisiaj przejdziemy do części praktycznej. Dziś omówię z Tobą jedno z najbardziej problematycznych pojęć z rachunkowości, a mianowicie bilans.
Na spokojnie wysłuchaj wykładów a następnie wypełnij krótki test na końcu by sprawdzić na ile wiedzę zapamiętałeś.
Ta forma nauki prezentowana tutaj stosowana jest również w kursie podstaw, do którego Cię zapraszam jeśli zdecydujesz się rozpocząć przygodę z rachunkowością.
https://kursy-rachunkowosci.pl/kursy/kurs-podstaw-rachunkowosci
Webinary
Zapraszamy na szkolenie, z którego dowiesz się jak w prosty sposób opanować przepisy o CIT i nie popełniać błędów.
Dzięki webinarowi zrozumiesz:
Szkolenie składa się: * ok. godzinnego nagrania * materiałów pdf
Zapraszam Cię na nagranie szkolenia, w trakcie którego:
Szkolenie trwa ok. 1h. Dodatkowo otrzymujesz materiały pdf.
Zapraszamy do nagrania praktycznego szkolenia “Jak sprawnie księgować na Comarch Optima i unikać błędów”.
Odkryj, w jaki sposób rozpocząć pracę na Comarch Optima i jak ją usprawnić.
Na szkoleniu dowiesz się:
Jak sprawnie rozpocząć pracę na Comarch Optima (wyjaśnimy sposób wprowadzania dokumentów do programu).
Jak szybko sprawdzić poprawność księgowań.
Na co zwrócić uwagę, by nie popełniać błędów początkującego księgowego, czyli o co chodzi z rejestrem VAT vs. plikiem JPK w Comarch Optima i nie tylko.
Jak usprawnić pracę na Comarch Optima (m.in. poprzez kategorie i schematy).
Dostęp do nagrania otrzymujesz na 30 dni.
Nagranie trwa ok 1 godz.
Jak zacząć przygodę z księgowością i znaleźć pierwszą pracę?
Na pewno nie robić tego bez wiedzy, planu i przygotowania!
Zapraszam Cię do nagrania szkolenia, dla osób, które chcą pracować w księgowości lub myślą o zmianie obecnej pracy w tym kierunku, ale nie wiedzą, jak i od czego zacząć…
Czego się dowiesz na tym szkoleniu?
Od czego zacząć przygodę w księgowości, aby możliwie szybko zdobyć wiedzę i dobrze płatną pracę.
Jak znaleźć czas na naukę i z czego się uczyć (oraz dlaczego czytanie nudnych kodeksów, to najgorsza droga).
3 złośliwe przekonania o pracy w księgowości (sprawdź, czy przypadkiem Cię nie blokują).
Czego absolutnie NIE robić, czyli największe błędy początkujących (i nie tylko) księgowych.
Jak utrzymać motywację do nauki i działać, nawet jeśli inni Cię nie wspierają.
Poznasz autorską metodę F.O.K.U.S.S, dzięki której już ponad 16 000 osób nauczyło się księgowości i pracuje w zawodzie.
Upewnisz się, czy księgowość jest dla Ciebie (nawet, jeśli teraz myślisz, że nie masz tzw. ścisłego umysłu).
I dużo, dużo więcej!
Szkolenie składa się z materiału video - ok 1,5 godz oraz materiału pdf.
Zapraszam na szkolenie dla księgowych 2.0!
Na szkoleniu dowiesz się:
Dla kogo:
Przygniata Cię stres: ciągłe zmiany w przepisach wymuszają na Tobie presję i trzymanie ręki na pulsie.
Chcesz zarabiać więcej, pracując mniej: bez poświęcania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Chcesz pracy, która ma znaczenie: aby wyjść poza zwykłe księgowanie i mieć realny wpływ na rozwój firm.
Księgowość zaczęła Cię nudzić: masz już dość wklepywania faktur i robienia ciągle tego samego.
W ramach szkolenia otrzymujesz:
Tutaj znajdziesz nagranie szkolenia “Jak czytać sprawozdania finansowe - analiza na przykładzie krok po kroku”.
Podczas szkolenia dowiesz się, jak skutecznie ocenić sytuację finansową firmy, aby zapobiec problemom w przyszłości i zamiast na przeczuciach – polegać na liczbach.
Na tym szkoleniu:
Kto na tym szkoleniu najbardziej skorzysta?
Właściciele spółek: zorientują się w sytuacji finansowej swojej firmy i zobaczą, co kryje się za cyframi w sprawozdaniu. W porę znajdą nieprawidłowości czy sygnały utraty rentowności i zareagują, zanim będzie za późno.
Księgowi: zdobędą większe kompetencje i szacunek przełożonych lub klientów, dla których wykonają analizę sprawozdania. To też możliwość awansu, a więc wyższe zarobki i lepsze stanowisko.
Każdy, kto potrzebuje ocenić sytuację finansową własnej (zatwierdza sprawozdanie finansowe) lub innej spółki (kontrahenta, potencjalnego kredytobiorcy) – np. pod kątem wypłacalności, rentowności, ryzyka upadłości.
Zapraszamy!
POZIOM: dla początkujących
Zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy w księgowości?
Chciałabyś/chciałbyś zmienić zawód na księgowy?
Nie jesteś pewien od czego zacząć? Chciałbyś trochę poznać podstawy księgowości zanim zdecydujesz się poświęcić nauce w 100%?
DOŁĄCZ DO SZKOLENIA I W GODZINĘ OPANUJ PODSTAWOWE POJĘCIA KSIĘGOWOŚCI PEŁNEJ!
Zapraszam do zamówienia nagrania szkolenia wraz z prezentacją:
"Podstawy księgowości pełnej w jeden wieczór"
Dzięki skorzystaniu ze szkolenia:
Szkolenie zawiera:
Dostęp do nagrania otrzymujesz na 30 dni, materiały PDF pobierzesz na zawsze.
POZIOM: dla początkujących
Zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy w księgowości?
Chciałabyś/chciałbyś zmienić zawód na księgowy?
Nie jesteś pewien od czego zacząć? Chciałbyś trochę poznać podstawy księgowości zanim zdecydujesz się poświęcić nauce w 100%?
DOŁĄCZ DO SZKOLENIA I W GODZINĘ OPANUJ PODSTAWOWE POJĘCIA KSIĘGOWOŚCI PEŁNEJ!
Zapraszam do zamówienia nagrania szkolenia wraz z prezentacją:
"Podstawy księgowości pełnej w jeden wieczór"
Dzięki skorzystaniu ze szkolenia:
Szkolenie zawiera:
Dostęp do nagrania otrzymujesz na 30 dni, materiały PDF pobierzesz na zawsze.
POZIOM: dla początkujących
Zastanawiasz się nad otwarciem biura rachunkowego?
A może chcesz rozpocząć pierwszą pracę w biurze rachunkowym?
LUB masz zamiar samodzielnie rozliczać swoją działalność na KPIR (Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów)?
DOŁĄCZ DO SZKOLENIA I POZNAJ PODSTAWY KSIĘGOWOŚCI W OPARCIU O PODATKOWĄ KSIĘGĘ PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW!
To pierwszy niezbędny krok, aby pracować w oparciu o KPiR!
Z tego szkolenia dowiesz się:
Szkolenie zawiera:
Dostęp do wszystkich materiałów otrzymujesz na 30 dni. W tym czasie możesz pobrać materiały pdf na swój komputer.
TUTAJ znajdziesz nagranie szkolenia “Jak rozliczać się na ryczałcie, instrukcja krok po kroku” gdzie dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć, aby móc samodzielnie prowadzić swoją księgowość.
Jesteś mikroprzedsiębiorcą i rozliczasz się na ryczałcie? A może dopiero zamierzasz otworzyć swoją działalność i nie wiesz, czy ryczałt będzie najlepszą dla Ciebie formą opodatkowania? Zapisz się na ten bezpłatny webinar, z którego dowiesz się wszystkiego, co związane z ryczałtem. Dzięki zdobytej wiedzy będziesz mógł samodzielnie prowadzić swoją księgowość, a co za tym idzie – zaoszczędzisz nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas, który do tej pory traciłeś na stanie w korkach w drodze do księgowej…
Jesteś ksiegową? Pokażemy Ci jak rozliczać klientów zwolnionych z VAT na ryczałcie.
Czego się dowiesz?
Ważna informacja dla każdej osoby, która chce zostać księgowym!
Jeżeli już od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad tym by rozpocząć przygodę z księgowością LUB
uczyłeś się księgowości, ale poddałeś się bo stwierdziłeś, że to za trudne to mam coś dla Ciebie!
Zapraszam Cię na szkolenie, z
którego dowiesz się:
* jakie musisz posiadać umiejętności by zostać
księgowym,
* jakie musisz posiadać kwalifikacje by rozpocząć pracę w
księgowości,
* ile trwa nauka,
* od czego zacząć naukę,
* w jaki sposób się uczyć,
* co zrobić żeby się nauczyć czyli jak utrzymać motywację i
się nie poddać,
* gdzie szukać pracy - żeby ją znaleźć.
Co dostaniesz w ramach szkolenia:
Szkolenie zawiera:
Zapraszam Cię do nagrania webinaru, w którym dzielę się moim doświadczeniem w tym jak osiągnąć sukces w księgowości.
W tym nagraniu mówię o tym:
Serdecznie zapraszam!
Nagranie składa się z ok. godzinnego wideo oraz materiałów pdf - ćwiczeń.
POZIOM: dla średnio zaawansowanych
Zastanawiasz się nad pracą w controllingu lub chcesz wyróżnić się na rynku księgowym?
Zapraszam do zamówienia nagrania szkolenia wraz z prezentacją:
"Jak wyróżnić się na księgowym rynku pracy, ABC controllingu"
Znajomość podstawowych narzędzi controllingowych stanowi znaczny wyróżnik dla księgowego i pozwala realnie wspomóc klienta - przedsiębiorcę.
Z nagrania webinaru dowiesz się:
Szkolenie zawiera:
Dostęp do wszystkich materiałów otrzymujesz na 30 dni. W tym czasie możesz pobrać materiały pdf na swój komputer.
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie z zakresy ewidencji wydatków na samochody w księgowości pełnej. Szkolenie odbędzie się 31 maja o godzinie 10 rano. Szkolenie na żywo, czas szkolenia ok. 1,5 godziny.
Po szkoleniu otrzymasz dostęp do nagrania na 30 dni oraz materiały pdf i bonusy!
Szkolenie zakończone certyfikatem!
W trakcie szkolenia :
W ramach bonusów otrzymasz nagranie:
Dzięki temu szkoleniu:
Dla kogo szkolenie:
W ramach szkolenia otrzymasz:
Zapraszamy na mega praktycznie szkolenie z Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów na programie księgowym!
W trakcie tego szkolenia uporządkujesz swoją wiedzę dotyczącą zasad ewidencji przychodów i kosztów w KPiR oraz poznasz księgowość w KPIR na Comarch Optima. M.in:
To szkolenie będzie dla Ciebie jeśli:
W ramach szkolenia otrzymasz: * dostęp na 30 dni do nagrania (ok 1,5h) * materiały pdf.
Za niedługo czekają nas pierwsze rozliczenia składek na ubezpieczenie zdrowotne wg nowych zasad. Czy już wiesz już jaką kwotę składki wykazać w deklaracji za styczeń i jaką zapłacić? Co z kolejnymi miesiącami?
Jeśli nadal nie jesteś pewien to koniecznie zapraszam Cię na szkolenie, NOWY ŁAD - Jak rozliczać składkę zdrowotną dla właścicieli i osób współpracujących w JDG/spółkach osobowych.
Szkolenie trwa ok. 1 godzinę.
Dostęp do wszystkich materiałów otrzymujesz na 30 dni. W tym czasie możesz pobrać materiały pdf na swój komputer.
Za niedługo czeka nas przygotowanie sprawozdań finansowych za 2023 rok.
Jak uniknąć błędów?
Kto odpowiada za sprawozdania finansowe?
Jakie kary grożą za brak przygotowania SF lub nienależyte przygotowanie SF?
Jeśli Ty też zadajesz sobie takie pytania to zapraszam Cię do nagrania praktycznego warsztatu, który poprowadziłam wspólnie z doradcą podatkowym, Patrycją Mikułą.
W ramach tego super praktycznego szkolenia:
Zapisując się na warsztat otrzymasz:
Nagranie jest prelekcją, która odbyła się w trakcie konferencji z okazji 10-lecia Mentoris.
W trakcie prelekcji Ania opowie Ci o tym, dlaczego tak ważne jest, aby dobrze przemyśleć sprawy związane z zarządzaniem biurem rachunkowym. Podczas tej prelekcji omawia wiele kluczowych aspektów związanych z założeniem, a także prowadzeniem własnego biura rachunkowego. Ta starannie przygotowana prelekcja ma na celu dać Ci cenne i kompletne informacje na temat tego, jak zacząć i jak osiągnąć sukces w branży księgowo – rachunkowej, byś mógł czuć się stabilnie w swoim obszarze zawodowym.
W trakcie prelekcji omówimy:
*Warunki formalne związane z założeniem biura rachunkowego. Pamiętajmy, że to nie jest kwestia, którą można lekceważyć.
Biznesplan. Biznesplan to kluczowy dokument dla każdego przyszłego przedsiębiorcy. Pomaga on określić cele, strategię działania, rynek docelowy i przewidywane koszty oraz dochody. To swoista mapa, która pomoże Ci skoncentrować się na celach i ścieżce do ich osiągnięcia.
Wycena usług księgowych. Określenie właściwej ceny za usługi księgowe to nie lada wyzwanie.
Umowa z klientem to dokument, który określa całość relacji pomiędzy biurem a klientem, w związku z tym powinien być on bardzo dokładnie przemyślany. To w niej zawierasz wszelkie istotne szczegóły, w tym zakres usług, warunki płatności i obowiązki obu stron. Zapraszamy!
Długość nagrania: ok. 50 min.
** Materiały pdf do pobrania.**
Jest to nagranie prelekcji, która odbyła się w ramach konferencji z okazji 10-leci Mentoris.
Dzięki radom Justyny Kraft poznasz sposoby na skuteczne i efektywne zarządzanie Twoim biurem rachunkowym. Przez ostanie lata rozwijałeś swoje biuro rachunkowe. Obsługujesz coraz więcej klientów, zatrudniasz nowych pracowników, obowiązków przybywa i coraz trudniej jest Ci nad tym wszystkim zapanować ?
W trakcie tej prelekcji pokażemy Ci, jak ogarnąć chaos i efektywnie zarządzać zadaniami w biurze rachunkowym!
W trakcie prelekcji Justyna Kraft pokaże, jak nowoczesne oprogramowanie XON może usprawnić pracę całego biura oraz jak może pomóc w zarządzaniu dziesiątkami (jak nie setkami) zadań wykonywanych każdego miesiąca dla Twoich klientów.
W tym wykładzie zobaczysz, jak:
zarządzać biurem rachunkowym od A do Z – od planowania pracy, poprzez zarządzanie zadaniami, ewidencjonowanie czasu pracy, tworzenie raportów pozwalających na monitoring postępów czy analizę efektów, a na rozliczeniach z klientami kończąc,
wspierać pracowników w organizacji swojej pracy – poprzez codzienne automatyczne przypominanie o terminach i zadaniach do wykonania, ułatwieniach w delegowaniu zadań oraz przekazywania ich osobom zastępującym w przypadku nagłej nieobecności pracownika,
lepiej współpracować z klientami biura – poprzez indywidualne podejście do każdego klienta, zadania wykonywane na czas, możliwość szybkiego przekazania pełnej wiedzy o kliencie nowemu pracownikowi. Pokażemy także, jak jednym kliknięciem przygotować transparentne rozliczenia za świadczone usługi.
Czas trwania: ok. 45 min.
Materiały pdf do pobrania.
Jest to nagranie prelekcji, która odbyła się w trakcie konferencji z okazji 10-lecia Mentoris.
Kinga wyjaśnia w jej zagadnienia prawne dotyczące prowadzenia biura rachunkowego, zwłaszcza te związane z RODO. Jeśli chcesz działać legalnie, RODO jest czymś, o co musisz zadbać. Przepisy te obowiązują Cię podobnie jak przepisy podatkowe, księgowe czy drogowe.
Kinga przygotowała dla Ciebie prelekcję, podczas której opowie Ci więcej o tym, jak wdrożyć RODO w swojej działalności.
Dowiesz się m.in.:
Kinga wyjaśni też:
*dlaczego biura rachunkowe mają „trudniej” i * jak od strony RODO wygląda relacja biura z klientem.
Poznasz także:
Czas trwania: ok. 50 min.
Materiały pdf do pobrania.
Jest to nagranie prelekcji, która odbyła się w trakcie konferencji z okazji 10-lecia Mentoris.
W trakcie tej prelekcji Agnieszka Pojda podzieli się z Tobą wiedzą na temat delegowania zadań. Zrozumiesz, jak to robić skutecznie, żeby rzeczywiście uwolnić swój czas. W tym wykładzie Agnieszka dzieli się swoim doświadczeniem z zarządzania kilkunastoosobowym zespołem w zakresie delegowania zadań.
Dowiesz się, jak delegować zadania, ale także będąc po drugiej stronie – jak je skutecznie odbierać i realizować. Omówimy trudności, które możesz napotkać w delegowaniu zadań oraz jak sobie z nimi radzić.
Pod lupę weźmiemy 3 najczęstsze problemy Księgowej, biura rachunkowego w delegowaniu zadań. Poznasz sposoby na ich rozbrojenie oraz nauczysz się z nimi pracować, aby zacząć delegować zadania oraz lepiej nimi zarządzać.
Dowiesz się także, czy to już czas na otrzymanie wsparcia i delegowanie zadań w twoim biznesie? Zwłaszcza jeśli prowadzisz biuro rachunkowe samodzielnie, ten fragment prelekcji może okazać się dla ciebie kluczowy.
A może już zatrudniasz osoby w swoim biurze?
Dowiesz się, jak wesprzeć zespół w efektywniejszej pracy i jak odbierać wydelegowane zadania. Poznasz klucz do skuteczności i efektywności w delegowaniu.
Poruszymy również zagadnienia związane z zaufaniem a delegowaniem zadań. Dowiesz się, że delegowanie zadań to także zapewnienie wsparcia i dostęp do zasobów dla osób, które zatrudniasz.
Nagranie trwa ok. 50 min.
Materiały pdf do pobrania.
Jest to nagranie prelekcji, która odbyła się w ramach konferencji z okazji 10-lecia Mentoris.
W trakcie konferencji poznasz także najskuteczniejsze sposoby promowania swojego biura rachunkowego. Agnieszka Pojda pokaże Ci różne marketingowe sposoby na to, aby Twoje biuro mogło cieszyć się ciągłym zainteresowaniem wśród klientów.
W prelekcji „Biuro rachunkowe w social mediach i marketing biura rachunkowego” dowiesz się, jak znaleźć swojego idealnego klienta. To od niego wszystko się zaczyna, ponieważ do niego chcesz dotrzeć ze swoją ofertą i dla niego rozliczać działalność gospodarczą. I to jest dopiero punkt wyjścia do dalszych rozważań, bo jeśli już wiesz, dla kogo chcesz pracować, to czas na zadbanie o wizerunek twojego biura rachunkowego.
Często właściciele biur rachunkowych zastanawiają się, czy warto mieć stronę internetową?
Na to pytanie także znajdziesz tutaj odpowiedź. A nawet pójdziemy krok dalej, bo dzięki tej prelekcji będziesz w stanie przygotować plan minimum tego, co możesz publikować na swojej stronie WWW.
Drugą częstą zagwozdką niejednego biura jest to, czy są im potrzebne kanały w social mediach, takie jak Fanpage (na Facebooku), czy konto na Instagramie. Poznasz argumenty za ich posiadaniem. A jeśli już dane biuro rachunkowe je ma, to co na nich publikować? Dowiesz się, jak napisać krótkiego posta oraz przygotować do niego grafikę. A także poznasz prosty i darmowy program do twoich działań graficznych.
Oprócz tego poruszymy także temat tego, jak docierać do nowych klientów za pomocą social mediów.
Na te właśnie pytania i to na praktycznych, z życia wziętych przykładach, uzyskasz odpowiedź na konferencji Mentoris.
Czas trwania: ok. 50 min.
Materiały pdf do pobrania.
Jest to nagranie prelekcji, która odbyła się w ramach konferencji z okazji 10-lecia Mentoris.
W tej prelekcji poznasz sposoby na znalezienie właściwego pracownika i ograniczenie czasu na rekrutację. Magdalena Hosiawa opowiada o najczęstszych błędach w trakcie procesu rekrutacji, które powodują, że nie znajdujemy właściwych kandydatów… Wyjaśnia również, jak sprawnie zweryfikować to, co kandydat przedstawia w CV.
Szukasz nowych pracowników i masz wrażenie, że nie ma nikogo odpowiedniego na rynku pracy? A zatrudnieni pracownicy się nie sprawdzają?
Publikujesz oferty pracy, pojawiają się kandydaci, ale na rozmowie okazuje się, że CV było trochę podkolorowane? Albo, co gorsza, zatrudniasz kandydata i nagle okazuje się, że nic nie umie? Tracisz czas na kolejne rozmowy rekrutacyjne, a rozwiązania nie widać?
W tej prelekcji poznasz sposoby na znalezienie tego właściwego pracownika. I ograniczenie czasu na rekrutację. Magda Hosiawa opowie o najczęstszych błędach w trakcie procesu rekrutacji, które powodują, że nie znajdujemy właściwych kandydatów… Wyjaśnia również, jak sprawnie zweryfikować to, co kandydat przedstawia w CV.
W trakcie tego wykładu dowiesz się:
Jak dobrze przygotować ofertę pracy tak, by przyciągnęła odpowiednie osoby.
Jak wybrać z gąszczu CV właściwych kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną?
Jak nie tracić czasu na niepotrzebne rozmowy rekrutacyjne?
Co zrobić, gdy nikt nie odpowiedział na Twoją ofertę pracy?
Co zrobić, gdy odpowiedziały na tę ofertę nieodpowiednie osoby?
PRZEDE WSZYSTKIM jak sprawdzić wiedzę i umiejętności kandydata?
O tym wszystkim dowiesz się więcej w trakcie tego spotkania.
Długość nagrania: 34 min.
Materiały pdf do pobrania.
Jest to nagranie wywiadu z Piotrem Małecki, wieloletnim menedźerem. Wywiad miał miejsce w trakcie konferencji z okazji 10-lecia Mentoris.
Piotr pokaże Ci najbardziej skuteczne sposoby na zarządzanie zespołem. Dowiesz się, jak motywować pracowników i organizować pracę, aby mieć poczucie, że nad wszystkim panujesz.
Każdy przedsiębiorca w pewnym momencie będzie musiał podjąć decyzję, czy zatrudniać pracowników, czy nie. Jeżeli przeraża Cię zarządzanie ludźmi i tworzenie zespołu, zapraszam Cię do prelekcji, w której poszukamy złotego środka zarządzania zespołem.
Podczas prelekcji omawiamy wiele aspektów związanych z zarządzaniem pracą zespołu. Zaczęliśmy od motywacji, która wydaje się niezbędna do dobrej pracy. Co motywuje ludzi i jak utrzymać motywację w zespole przez dłuższy czas? Czy jedynym dobrym motywatorem jest pieniądz? Co można zrobić ze zdemotywowanym pracownikiem i jak zachęcić go do pracy? Na te pytania nie ma jednej odpowiedzi, ale na pewno przedstawiliśmy niektóre z możliwych scenariuszy.
Praca w dużych zespołach jest bardzo specyficzna. Niejednokrotnie pracownicy mają wrażenie, że są tylko trybikiem w maszynie i to na dodatek mało ważnym, ponieważ jak ich zabraknie, nadal wszystko będzie działać. W takich sytuacjach często rozwiązaniem jest budowanie relacji z pracownikiem. Co trzeba zrobić, żeby pracownik miał poczucie sprawczości? Czy proste pytanie „co słychać?” może pomóc w budowie relacji?
W trakcie wywiadu padnie jeszcze jedno ważne pytanie – co zrobić, jeśli pracownik popełni błąd? Jak należy się zachować w takiej sytuacji? Co może zrobić pracodawca i jak powinien rozmawiać z pracownikiem? Odpowiedzi na te pytania, poparte praktyką w zarządzaniu zespołem znajdziesz właśnie podczas tego wywiadu.
Czas trwania: 50 min.
Materiały pdf do pobrania.
Ten mały cyfrowy plik niesie ze sobą OLBRZYMIĄ WARTOŚĆ. Dostajesz w nim bezpłatny dostęp do Topowych webinarów, których wartość wynosi prawie 600 zł!
MINI KURS: CZY NADAJĘ SIĘ DO PRACY W KSIĘGOWOŚCI? PODSTAWY KSIĘGOWOŚCI PEŁNEJ W JEDEN WIECZÓR PODSTAWY KPIR W JEDEN WIECZÓR ABC CONTROLLINGU COMARCH OPTIMA PEŁNA WEBINAR COMARCH OPTIMA KPIR WEBINAR
Dostajesz także dedykowany 10% kod rabatowy na pełne Profesjonalne Kursy Rachunkowości Mentoris. Znajdziesz go wewnątrz Videobooka.
Zyskujesz! Nie tylko pod względem merytorycznym, ale również i finansowym.
Zastanawiasz się, co mam na myśli? No to zobacz, co możesz w tym videobooku znaleźć!
https://publuu.com/flip-book/176047/465449/page/1?embed
POZIOM: dla początkujących
Zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy w księgowości?
Chcesz zmienić zawód na księgowy?
DOŁĄCZ DO SZKOLENIA I W GODZINĘ DOWIEDZ SIĘ, JAK WYGLĄDA ŚCIEŻKA DO ZNALEZIENIA PRACY W KSIĘGOWOŚCI!
Zamów nagranie webinaru, jeśli:
Co ważne, na webinarze odpowiem także na Twoje wątpliwości, czy przekonania typu:
są rzeczywiście prawdziwe.
Z nagrania dowiesz się również wielu praktycznych szczegółów na temat tego, jak wygląda praca w księgowości:
O nagraniu więcej dowiesz się tutaj:
**
**{: style=”background-color: transparent;”}
WYJĄTKOWE BONUSY!
WAŻNE: W ramach nagrania otrzymujesz także e-book i test online, dzięki któremu przekonasz się czy nadajesz się do pracy w księgowości oraz nad jakimi umiejętnościami powinnaś/powinieneś popracować.
Dodatkowo, abyś mógł się przekonać czy księgowość to coś dla Ciebie w ramach szkolenia omówię podstawy księgowości pełnej, wyjaśniam czym jest bilans, odczarowuję pojęcia aktywów, pasywów a także konta księgowego. I zdradzam jak zapamiętać stronę Wn i Ma konta.
Podsumowując, pakiet z webinarem zawiera:
Dostęp do wszystkich materiałów otrzymujesz na 30 dni. W tym czasie możesz pobrać e-book i test na swój komputer.
Środki trwałe i amortyzacja cz. 1 - demo Wykłady wprowadzają w temat ewidencji i wyceny środków trwałych (ŚT). Omawiają jakie warunki muszą spełnić elementy majątku by mogły zostać zaliczone do ŚT, jak je klasyfikować nadając odpowiedni symbol KŚT, jak wycenić ŚT, który został zakupiony/wytworzony bądź otrzymany nieodpłatnie. Wyjaśniają również czym jest amortyzacja oraz umorzenie. Opierając się na licznych przykładach przedstawiają zapis księgowy nabycia oraz amortyzowania ŚT.
Wykłady wprowadzają w temat ewidencji i wyceny środków pieniężnych. Omawiają jakie aktywa zgodnie z przepisami zaliczamy do środków pieniężnych oraz jak je ewidencjonujemy w ZPK i ujmujemy w bilansie. Wykłady w tej części skupiają się na zapisie księgowym operacji gotówkowych(konto "Kasa" oraz bezgotówkowych ("Rachunki bankowe" i "Środki pieniężne"). Wyjaśniają kiedy pojawiają się środki pieniężne w drodze oraz co zrobić w sytuacji gdy wyciąg bankowy zawiera błąd.
Wykłady stanowią kontynuację tematu dotyczącego ewidencji i wyceny środków pieniężnych. W tej części skupiają się na omówieniu czeków oraz weksli wraz z prezentacją ich ewidencji w księgach rachunkowych w zależności od tego czy zostały otrzymane czy wystawione (tj. czy są obce czy własne). Na koniec tematu zaprezentowana zostaje wycena środków pieniężnych w walucie obcej w trzech przypadkach: na dzień dokonania operacji, dzień bilansowy oraz po dniu bilansowym.
Nauka samodzielna
Witaj,
Niniejsze opracowanie jest nagraniem webinaru, który odbył się w ramach Klubu Księgowego i dotyczył świadczenia usług poza granicami kraju i/lub dla kontrahentów zagranicznych.
W tym webinarze, który odbył się ramach Klubu Księgowego przedstawiam podstawowe zasady rozliczania importu usług.
Wykłady wideo są wynikiem nagrania webinaru przeprowadzone w Klubie Profesjonalnych Księgowych. Stanowią kompendium wiedzy o WDT.
Witaj,
Zapraszam do zapoznania się z webinarem, w którym omawiam zasady rozliczania WNT oraz pułapki z nim związane.
Jest to nagranie webinaru dotyczące VAT międzynarodowego a konkretnie eksportu towarów.
Mówiliśmy w nim o tym kiedy dochodzi do eksportu towarów, w jakich okolicznościach możemy zastosować stawkę 0%, co oznaczają incoterms, kiedy powstaje obowiązek podatkowy, co kryje się pod pojęciem dokumentów potwierdzających wywóz.
Zapraszam!
W webinarze omawiamy zasady opodatkowania podatek VAT importu towarów a także zmiany w możliwości stosowania procedury uproszczonej do rozliczania VAT z tytułu importu towarów od 1 lipca 2020 roku.
Finanse dla menedżerów
W tym module poznasz podstawy księgowości pełnej czyli księgowości spółek z o.o, akcyjnej, komandytowej.
W ramach szkolenia zrozumiesz:
Wykłady omawiają czym jest bilans, z jakich elementów się składa oraz prezentują na licznych przykładach jak działa metoda bilansowa. W tej części możemy poznać główne elementy aktywów.
Wykłady stanowią część drugą tematu dotyczącego bilansu. Omawiają jego poszczególne elementy z perspektywy źródeł finansowania tj. pasywów. Wykłady poparte są licznymi przykładami, które umożliwiają weryfikację wiedzy.
Wykłady stanowią cz. 1 i zarazem wprowadzenie do tematu związanego z kalkulacją wyniku finansowego oraz tworzeniem rachunku zysków i strat (RZiS). Omawiają na wielu ciekawych przykładach podstawowe pojęcia związane z RZiS takie jak przychody, koszty oraz wynik finansowy.
Wykłady stanowią cz. 2 serii wykładów dotyczących rachunku zysków i strat (RZiS). Prezentują klasyfikację przychodów oraz kosztów wraz z dogłębnym omówieniem operacji zaliczanych do poszczególnych kategorii.
Wykłady stanowią cz. 3 serii dotyczącej rachunku zysków i strat (RZiS). Prezentują w jaki sposób zgodnie z UoR należy kalkulować wynik finansowy (WF), na ciekawych przykładach omawiają ogólny wzór RZiS.
Zagadnienia związane z rachunkowością zarządczą dla ACCA
Zapraszam do wideo, w którym tłumaczę w jaki sposób uczyć się do tego egzaminu i jak korzystać z tego kurs by przygotować się do egzaminu ACCA MANAGEMENT ACCOUNTING.
W trakcie wideo wspominam o przykładowych materiałach w języku angielskim, które są darmowe, a dzięki którym możesz lepiej przygotować się do tego egzaminu.
Strona: https://opentuition.com
W załączniku znajdziesz także słowniczek z przetłumaczeniem głównych angielskich terminów użytych w materiałach angielskojęzycznych na język polski.
Listę słówek angielskich wybrałam na bazie mojego doświadczenia we wspieraniu innych w drodze do ACCA.
Wykłady stanowią wprowadzenie do kursu rachunkowości zarządczej. Omawiają cel działów controllingu w jednostkach, główne zadania oraz narzędzia kontrolera finansowego a także cechy jakie powinna posiadać osoba obejmująca takie stanowisko. Wykłady wyjaśniają podstawowe pojęcia związane z controllingiem tj. czym jest obiekt kosztów, centrum kosztów, centra inwestowania, centra zysku i przychodu.
Wykłady omawiają zasady ewidencji oraz kalkulacji kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych. Wyjaśniają różnice pomiędzy rachunkiem kosztów rzeczywistych oraz rachunkiem kosztów normalnych a także ich zastosowanie w rachunkowości zarządczej. Na koniec prezentują ewidencję odchylenia budżetowego.
Wykłady pokrywają materiał z sekcji ABSORPTION COSTING oraz COST CLASSIFICATION w ramach przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING.
Wykłady omawiają metody kalkulacji jednostkowego kosztu wytworzenia w przypadku różnych typów działalności jednostki. W części 1 tematu wyjaśniają m. in metodę podziałową prostą, metodę ze współczynnikami, metodę średniej ważonej, metodę FIFO.
Wykłady pokrywają materiał z zakresu PROCESS COSTING, WORK IN PROGRESS COSTING w ramach przedmiotu ACCA MANAGEMENT ACCOUNTING.
Wykłady stanowią część 2 tematu dotyczącego metod kalkulacji jednostkowego kosztu wytworzenia (j.k.w). W tej części omówiona zostaje metoda doliczeniowa kalkulacji j.k.w. Wyjaśniono również metody przeniesienia kosztów działalności pomocniczej na wydziały produkcyjne tj. metodę bezpośrednią oraz metodę iteracyjną. Wykłady wyjaśniają także kalkulację j.k.w przy pomocy rachunku kosztów działań.
Wykłady pokrywają materiał z zakresu ABSORPTION OF OVERHEADS and ACTIVITY BASED COSTING (ABC) w ramach przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING ACCA.
Wykłady omawiają zasady klasyfikacji kosztów oraz kalkulacji jednostkowego kosztu produktu w oparciu o rachunek kosztów zmiennych. Wyjaśniają pojęcia: marży na pokrycie, kosztów zmiennych oraz kosztów stałych. Przedstawiają przyczyny, dla których ten rachunek kosztów nie może zostać wykorzystany do wyceny zapasów zgodnie z UoR oraz zastosowanie rachunku kosztów zmiennych w rachunkowości zarządczej.
Omawiany obszar odpowiada zakresowi MARGINAL COSTING + COST BEHAVIOUR + HIGH-LOW METHOD w ramach przedmiotu MAGAGEMENT ACCOUNTING ACCA.
Wykłady wyjaśniają czym są standardy, w jakim celu się je tworzy oraz jak działa rachunek kosztów standardowych. W ramach tematu prezentowane są metody ustalania standardów dla poszczególnych pozycji kosztów oraz zasady analizy odchyleń wartości rzeczywistych kosztów do wartości standardowych.
Wideo pokrywają zakres STANDARD COSTING, PRODUCT COSTING CARD, VARIANCE ANALYSIS w ramach przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING z ACCA.
Wykłady wyjaśniają pojęcia budżetu oraz budżetowania. Na praktycznym przykładzie prezentują proces budżetowania oraz podstawowe typy budżetów tj. budżet operacyjny, budżet finansowy. Wyjaśniają najbardziej typowe metody budżetowania tj. budżet konwencjonalny vs. budżet kroczący, budżet przyrostowy vs. budżet od zera, budżet odgórny a budżet partycypacyjny.
** Wykłady pokrywają materiał z zakresu BUDGETING, BEHAVIOURAL ASPECTS OF BUDGETING z przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING z ACCA”.**
Wykłady prezentują zasady kontroli budżetowej. Przedstawiają przykładowe zestawienia/raporty dotyczące wykonania budżetu wyjaśniając sposób kalkulacji odchyleń budżetowych tj. odchyleń dotyczących rozmiarów produkcji, rozmiarów sprzedaży oraz kosztów produkcji.
** Wykłady pokrywają materiał z zakresu FLEXED VS. FIXED BUDGET, VARIANCE ANALYSIS z przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING z ACCA.**
Wykłady omawiają zasady wyceny inwestycji długoterminowych. Rozpoczynają od określenia czym jest inwestycja z perspektywy rachunkowości zarządczej oraz co oznacza koszt kapitału. Omawiają metody dyskontowe oraz niedyskontowe wyceny inwestycji takie jak: księgowa stopa zwrotu (ARR), okres zwrotu (payback), zdyskontowany okres zwroty (DDP), aktualna wartość netto (NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).
** Wykłady pokrywają materiał z zakresu RELEVANT COSTS, INTEREST, INVESTMENT APPRAISAL w ramach przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING z ACCA”.
Seria wykładów omawiających tematykę wyceny materiałów przy pomocy cen ewidencyjnych zmiennych. Wykłady prezentują metody: FIFO, LIFO oraz AVCO wraz z porównaniem ich wpływu na wynik finansowy oraz stan zapasów.
** Wykłady pokrywają materiał z zakresu ORDERING AND ACCOUNTING FOR INVENTORY: LIFO, FIFO, AVCO z przedmiotu MANAGEMENT ACCOUNTING z ACCA”.**
Zagadnienia z podstaw rachunkowości finansowej dla ACCA
W tym wideo dowiesz się w jaki sposób korzystać z poniższego kursu.
Odwołuję się w nim do bezpłatnych materiałów anglojęzycznych dostępnych na stronie:
https://opentuition.com
Wykłady wprowadzające w tematykę rachunkowości, stanowiące niezbędną bazę do dalszej nauki. Omawiają pojęcie, przedmiot oraz podmiot rachunkowości, a także regulacje prawne rachunkowości w Polsce jak również okresy sprawozdawcze oraz zasady i metody rachunkowości.
Ten temat odzwierciedla zasady omawiane w module Financial Accounting ACCA w podręczniku w ramach sekcji “Accounting Conventions and Policies”.
Wykłady omawiają czym jest bilans, z jakich elementów się składa oraz prezentują na licznych przykładach jak działa metoda bilansowa. W tej części możemy poznać główne elementy aktywów.
W ramach kwalifikacji ACCA znajdziesz te informacje w języku angielskim w sekcji podręcznika do Financial Accounting “Introduction to Accounting” - Balance Sheet oraz “Statement of Financial Position”.
Wykłady stanowią część drugą tematu dotyczącego bilansu. Omawiają jego poszczególne elementy z perspektywy źródeł finansowania tj. pasywów. Wykłady poparte są licznymi przykładami, które umożliwiają weryfikację wiedzy.
W ramach kwalifikacji ACCA znajdziesz te informacje w języku angielskim w sekcji podręcznika do Financial Accounting “Introduction to Accounting” - Balance Sheet oraz “Statement of Financial Position”.
Wykłady stanowią cz. 1 i zarazem wprowadzenie do tematu związanego z kalkulacją wyniku finansowego oraz tworzeniem rachunku zysków i strat (RZiS). Omawiają na wielu ciekawych przykładach podstawowe pojęcia związane z RZiS takie jak przychody, koszty oraz wynik finansowy.
Wykłady stanowią cz. 3 serii dotyczącej rachunku zysków i strat (RZiS). Prezentują w jaki sposób zgodnie z UoR należy kalkulować wynik finansowy (WF), na ciekawych przykładach omawiają ogólny wzór RZiS.
Wykłady wprowadzają w tematykę ewidencji księgowej skupiając się wokół zasad działania konta księgowego oraz zapisu transakcji gospodarczych. Wykłady przedstawiają specyfikę kont bilansowych, wynikowych oraz zapisu operacji gospodarczych, jak również metody korekty błędów w zapisach.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Ewidencja księgowa - wprowadzenie” poszerzając go o wiedzę dotyczącą zakładowego planu kont (ZPK) oraz bilansu. Skupiają się na operacjach bilansowych. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć, które operacje zaliczamy do bilansowych, jak dokonać zapisu księgowego oraz jak powiązać konta z ZPK z pozycjami bilansu.
Wykłady stanowią kontynuację tematu „Ewidencja księgowa - wprowadzenie” poszerzając go o wiedzę dotyczącą zakładowego planu kont (ZPK) oraz podstawowych pojęć z zakresu rachunku zysków strat. Skupiają się na operacjach wynikowych. Bazując na licznych przykładach pomagają zrozumieć, które operacje zaliczamy do wynikowych, jak dokonać zapisu księgowego takich operacji oraz jak powiązać konta wynikowe z ZPK oraz z pozycjami bilansu.
Wykłady wprowadzają w tematykę rozliczeń międzyokresowych kosztów (RMK). Omawiają czym są RMK z podziałem na rozliczenia międzyokresowe bierne (RMB) oraz rozliczenia międzyokresowe czynne (RMC).
Wykłady wprowadzają w temat rozrachunków z tytułu podatku VAT. Wyjaśnia pojęcia związane z podatkiem VAT takie jak: VAT należny oraz VAT naliczony. Przedstawia kalkulację wysokości podatku VAT oraz zasady rozliczenia podatku VAT na koniec okresu rozliczeniowego (zobowiązanie lub należność z tytułu VAT). W ramach tematu omówiono również uproszczoną ewidencję księgową podatku VAT należnego oraz naliczonego, stanowiącą bazę do zrozumienia ewidencji rozrachunków z tytułu VAT w praktyce.
Wykłady wyjaśniają czym jest amortyzacja oraz umorzenie. Opierając się na licznych przykładach przedstawiają zapis księgowy nabycia oraz amortyzowania ŚT.
Wykłady stanowią część drugą serii dotyczącej rozrachunków z kontrahentami. Przedstawiono tutaj zasady dokonania odpisów aktualizujących wartość należności oraz odpisów samych należności. Omówiono pojęcia odpisu aktualizującego szczególnego, odpisu aktualizującego ogólnego, współczynnika aktualizacji, struktury wiekowej należności. Zaprezentowano ewidencję odpisów aktualizujących wartość należności oraz odpisów samych należności zgodnie z prawem bilansowym równocześnie wyjaśniając kiedy takie odpisy mogą stanowić koszty uzyskania przychodu (KUP) a kiedy nie oraz w jakich sytuacjach możemy w związku z danym odpisem dokonać korekty VAT należnego.
Seria wykładów omawiających tematykę wyceny materiałów przy pomocy cen ewidencyjnych zmiennych. Wykłady prezentują metody: FIFO, AVCO wraz z porównaniem ich wpływu na wynik finansowy oraz stan zapasów.
Wykłady wprowadzają w temat rozrachunków z kontrahentami i stanowią część pierwszą serii. Omówiono tutaj ewidencję podstawowych operacji związanych z rozrachunkami z odbiorcami zgodnie z prawem bilansowym oraz z przepisami o podatku dochodowym (updof oraz updop) i VAT. Na koniec przedstawiono zasady wyceny rozrachunków w walutach obcych, ewidencji różnic kursowych zrealizowanych oraz niezrealizowanych a także metod rozliczania różnic kursowych dla celów podatkowych (metoda podatkowa i bilansowa).
Wykłady wprowadzają w temat ewidencji i wyceny środków pieniężnych. Omawiają jakie aktywa zgodnie z przepisami zaliczamy do środków pieniężnych oraz jak je ewidencjonujemy w ZPK i ujmujemy w bilansie. Wykłady w tej części skupiają się na zapisie księgowym operacji gotówkowych(konto "Kasa" oraz bezgotówkowych ("Rachunki bankowe" i "Środki pieniężne"). Wyjaśniają kiedy pojawiają się środki pieniężne w drodze oraz co zrobić w sytuacji gdy wyciąg bankowy zawiera błąd.
Jak osiągnąć sukces w finansach, zarabiać więcej i się nie wypalić.
Witaj w kursie “Osiągnij sukces w księgowości czyli jak budować karierę, zarabiać więcej i się nie wypalić”.
Poniżej znajdziesz informacje dotyczące tego jak korzystać z kursu.
Zapraszam do kolejnych modułów!
Zapraszam Cię do modułu, w którym na podstawie praktycznych ćwiczeń ustalisz czego tak naprawdę chcesz od swojej pracy.
W tym module przyjrzymy się na ile wierzysz w to, że możesz zdobyć wymarzoną pracę. Dzięki praktycznym ćwiczeniom poprawisz swoją pewność siebie i zrozumiesz kroki, jakie musisz podjąć aby zdobyć wymarzoną pracę.
W tym module przyjrzymy się co myślisz na temat pieniędzy i co stoi na przeszkodzie byś zarabiała/zarabiał więcej.
W tym module poznasz praktycznie techniki, które pomogą Ci poprawić Twoją odporność na stres. Dzięki nim nie doprowadzisz do wypalenia zawodowego.
Zapraszam Cię do nagrania webinaru, w którym dzielę się moim doświadczeniem w tym jak osiągnąć sukces w księgowości.
W tym nagraniu mówię o tym:
Serdecznie zapraszam!
Nagranie składa się z ok. godzinnego wideo oraz materiałów pdf - ćwiczeń.
Księgowość pełna w praktyce na Comarch Optima 2.0
Witaj,
W tym module koniecznie odsłuchaj wprowadzenia ode mnie oraz od Ani. W ramach tych dwóch filmów podajemy bardzo konkretne wskazówki jak uczyć się na tym kursie by wynieść z niego jak najwięcej.
Zapraszamy!
W tym module poznasz jak skonfigurować Comarch Optima, jak wprowadzić pierwszą firmę i jak rozpocząć pracę w tym programie.
W tym module nauczysz się jak wprowadzić do Comarch Optima dane początkowe firmy, czyli bilans otwarcia, obroty i salda oraz środki trwałe i ewidencję RMK.
W tym module pokażemy Tobie w jaki sposób zaewidencjonować następujące operacje sprzedażowe: 1. Sprzedaż krajowa towaru. 2. Sprzedaż WDT. 3. Raport z kasy fiskalnej. 4. Sprzedaż usług w kraju. 5. Eksport usług. 6. Eksport usług.
W tym module pokażemy w jaki sposób ujmować wydatki w Comarch Optima, w szczególności: 1. Zakup towarów w kraju. 2. Zakup towarów od kontrahenta z UE. 3. Zakup usług krajowych. 4. Zakup paliwa do samochodu wykorzystywanego w firmie. 5. Zakup usług zagranicznych. 6. Zakup polisy ubezpieczeniowej. 7. Rozliczenie delegacji pracowniczej.
Oprócz tego pokażemy jak generować rejestr zakupów oraz dokonać pełnej dekretacji.
W tym module zobaczysz jak wygląda dekretowanie listy płac w Comarch Optima.
W tym module nauczysz się, w jaki sposób wprowadzać wyciągi bankowe do Comarch Optima, a także dowiesz się jak tworzyć schematy do dekretacji kasy i wyciągów bankowych. Poznasz też sposoby obsługi wyceny walutowego rachunku, różnic kursowych i rozrachunków.
W tym module przeprowadzimy Cię przez cały proces zamknięcia miesiąca w programie Comarch Optima. Wprowadzimy amortyzację, RMK i faktury wewnętrzne, magazyn, sprawdzimy obroty i salda, przekażemy dane do JPK, deklaracji VAT UE, CIT. Utworzymy Bilans i RZiS.
Kurs Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (KPiR) na Comarch Optima
Proszę zapoznaj się z tym modułem kursu. Znajdziesz w nim informację na temat tego, jak logować się do pulpitu zdalnego i jak ustawić wersję edukacyjną COmarch Optima pod KPiR.
W tym module poznasz jak skonfigurować Comarch Optima, jak rozpocząć pracę i jak poruszać się po programie.
W tym module poznasz i przećwiczysz księgowania w Comarch Optima na konkretnych zadaniach
W tym module przeprowadzimy Cię przez cały proces zamknięcia miesiąca w programie Comarch Optima.
W ty module mam dla Ciebie materiały bonusowe do kursu.
Zapraszamy na mega praktycznie szkolenie z Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów na programie księgowym!
W trakcie tego szkolenia uporządkujesz swoją wiedzę dotyczącą zasad ewidencji przychodów i kosztów w KPiR oraz poznasz księgowość w KPIR na Comarch Optima. M.in:
To szkolenie będzie dla Ciebie jeśli:
W ramach szkolenia otrzymasz: * dostęp na 30 dni do nagrania (ok 1,5h) * materiały pdf.
Samochody w ksiegowosci pełnej
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie z zakresy ewidencji wydatków na samochody w księgowości pełnej. Szkolenie odbędzie się 31 maja o godzinie 10 rano. Szkolenie na żywo, czas szkolenia ok. 1,5 godziny.
Po szkoleniu otrzymasz dostęp do nagrania na 30 dni oraz materiały pdf i bonusy!
Szkolenie zakończone certyfikatem!
W trakcie szkolenia :
W ramach bonusów otrzymasz nagranie:
W tym module znajdziesz wszystkie bonusy w związku ze szkoleniem o ewidencji wydatków na samochody w księgowości pełnej. W ramach bonusów otrzymujesz:
*przykłady ewidencji wydatków na samochody w przypadku gdy odliczamy 100% - raty leasingowe, amortyzacja, paliwo - materiały pdf * wprowadzenie środka trwałego do ewidencji - nagranie * schematy księgowe w Comarch Optima - pdf
część 1 - podstawy
Wykłady stanowią wprowadzenie do kursu dotyczącego podatku VAT. Omawiają podstawowe pojęcia związane z podatkiem VAT, w tym kiedy powstaje VAT należny, a kiedy naliczony, jak kalkuluje się podatek VAT oraz kto jest ostatecznym podatnikiem finansującym ten podatek.
Wykłady wyjaśniają kto jest podatnikiem podatku VAT zgodnie z przepisami o podatku VAT oraz jakie czynności podlegają opodatkowaniu tym podatkiem. Omawiają kiedy działalność jednostki staje się działalnością gospodarczą wg ustawy o podatku VAT oraz w jakich okolicznościach nie przedsiębiorcy tj. np. osoby fizyczne mogą być podlegać opodatkowaniu tym podatkiem. Na końcu wykładu omówione zostają obowiązki podatnika VAT - rejestry, deklaracje oraz JPK_VAT.
Wykłady omawiają zasady korzystania ze zwolnienia podmiotowego tj. ogólnego z podatku VAT, które uzależnione jest od wysokości obrotu. Przedstawiają podstawowe prawa oraz obowiązki podatnika zwolnionego, w tym kiedy istnieje konieczność prowadzenia ewidencji oraz wypełniania deklaracji VAT.
Wykłady omawiają zasady korzystania ze zwolnienia przedmiotowego z podatku VAT. Wyjaśniają jakie prawa oraz obowiązki wiążą się przy korzystaniu z tego zwolnienia oraz typy działalności, które są zwolnione. Na koniec przedstawiono warunki korzystania ze zwolnienia przy dostawie budynków, budowli lub ich części.
Wykłady wyjaśniają jak należy rozumieć zgodnie z przepisami o podatku VAT odpłatną dostawę towarów oraz odpłatne świadczenie usług. Omawiają w jakich przypadkach darowizny, czy przekazanie towarów lub używanie towarów bezpłatnie może zostać opodatkowane podatkiem VAT. Przedstawiają w jakich przypadkach mamy do czynienia z prezentami o małej wartości lub próbkami oraz kiedy bezpłatne świadczenie usług również jest opodatkowane VAT.
Wykłady omawiają jak poprawnie zgodnie z przepisami dotyczącymi podatku VAT rozpoznać obowiązek podatkowy dotyczący VAT należnego z czynności opodatkowanej. Wyjaśniono tutaj zasady ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostawy towarów, świadczenia usług w sposób ciągły, usług długoterminowych, rozliczanych w okresach rozliczeniowych lub etapami. Na koniec przedstawiono przypadki szczególne gdy obowiązek podatkowy powstaje z chwilą zapłaty bądź wystawienia faktury.
Wykłady przedstawiają w jaki sposób poprawnie ustalić podstawę opodatkowania podatkiem VAT. Wyjaśniają jakie koszty można wliczyć do podstawy opodatkowania,a o jakie należy podstawę pomniejszyć i co zrobić w przypadku kiedy mamy do czynienia ze sprzedażą w opakowaniach zwrotnych. Na koniec omawiają zasady przeliczenia podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej na złotówki.
Wykłady omawiają zasady ustalania stawek VAT wg. tzw. nowej matrycy stawek VAT.
Wykład wprowadza w temat rozliczania podatku VAT. Omawia warunki, jakie muszą zostać spełnione aby podatnik miał prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony czyli tzw. prawo do odliczenia VAT. Wyjaśnia termin takiego odliczenia, jak również ograniczenie prawa do odliczenia VAT. Na koniec prezentuje zasady korekty podatku VAT naliczonego w związku z otrzymaniem faktury korygującej oraz tzw. ulgi na złe długi.
część 2 - zaawansowana
Wykłady prezentują podstawowe dokumenty potwierdzające dokonanie czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Skupiają się przede wszystkim na fakturze (dawniej nazywanej fakturą VAT) wyjaśniając kto i w jakich terminach ma obowiązek wystawić fakturę. Przedstawiają podstawowe elementy faktury oraz zasady jej wystawiania z wyszczególnienie różnic w przypadku faktury uproszczonej, faktury korygującej, faktury zaliczkowej oraz noty korygującej.
Wykłady prezentują w jakich okolicznościach powstaje obowiązek ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej zgodnie z ustawą o podatku VAT. Omawiają również potencjalnie zwolnienia z z tego obowiązku tj. zwolnienie podmiotowe, przedmiotowe oraz podmiotowo - przedmiotowe. Wyjaśniają także w przypadku jakich typów działalności zwolnienia nie mogą być zastosowane oraz prezentują główne zasady ewidencji sprzedaży na kasie fiskalnej ON-LINE oraz OFF-LINE zgodnie z ustawą i nowym rozporządzeniem w sprawie kas rejestrujących.
Wykłady omawiają zasady kalkulacji wysokości podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu dotyczącego wydatków na działalność mieszaną tj. opodatkowaną oraz zwolnioną przy zastosowaniu tzw. proporcji. Dodatkowo omawiają specyficzne regulacje dotyczące kalkulacji wysokości podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu w przypadku zakupu/wytworzenia nieruchomości przeznaczonej do działalności gospodarczej oraz do celów prywatnych.
Wykłady omawiają obowiązek korekty podatku VAT naliczonego, który podlegał odliczeniu w związku z wydatkami przeznaczonymi na działalność mieszaną tj. opodatkowaną oraz zwolnioną. Przedstawiają zasady kalkulacji korekty w przypadku zakupu towarów, środków trwałych i WNiP o wartości początkowej przekraczającej 15 000 zł oraz środków trwałych i WNiP o wartości początkowej nie przekraczającej 15 000 zł a także nieruchomości. Na koniec wyjaśniają zasady obliczenia wysokości korekty w przypadku zmiany przeznaczenia towarów, środków trwałych czy nieruchomości w tym także jak rozliczyć ich sprzedaż.
Wykład prezentuje szczególne zasady odliczania podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami na pojazd samochodowy. Omawia przypadki, w których przysługuje prawo do odliczenia podatku wysokości 50% oraz kiedy można skorzystać z odliczenia 100%. Wyjaśnia pojęcia pojazdu samochodowego jak również wykorzystania pojazdu wyłącznie na działalność opodatkowaną. Przedstawia kiedy należy prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu oraz które pojazdy to pojazdy o konstrukcji specjalnej.
Wykład omawia zasady działania tzw. split payment tj. mechanizmu podzielonej płatności.
Krajowy System e - Faktur staje się obowiązkowym systemem do wystawiani faktur od 1 lipca 2024. Czy Ty jako księgowy jesteś na niego przygotowany?
Większość szkoleń na rynku z KSeF omawia wdrożenie KSeF z perspektywy podatnika, a nie księgowego.
Ale nie ukrywajmy, to do nas ten przedsiębiorca czy podatnik trafi z pytaniami o to co zrobić w związku z KSeF.
Krajowy System e-Faktur, to projekt trudniejszy, bardziej czasochłonny niż JPK.
A pamiętamy ile było zamieszania wokół wprowadzenia obowiązku wysyłania tego pliku.
Przeżyliśmy? Tak przeżyliśmy.
Co jest ważne? Przygotowanie się na zmiany.
Jeśli chciałbyś mieć pewność, że wiesz z czym wiąże się KSeF dla Twojego klienta, ale także dla Ciebie to zapraszam na szkolenie:
Czego dowiesz się z tego szkolenia:
Kogo dotyczy obowiązkowy KSeF i od kiedy. Kto może się nie przejmować wejściem w życie KSeF. Jakie dokumenty pozostaną w obiegu do 31 grudnia, a jakie znikną po 31 grudnia, w tym które bedą poza KSeF - zobaczysz to na prostym zestawieniu. Co z fakturami uproszczonymi od 1 lipca 2024 oraz 1 stycznia 2025. Jak wystawiać faktury na rzecz osób fizycznych. Jakie kroki podjąć, żeby dobrze przygotować się do KSeF. Jakie uwierzytelnić się w KSeF i jakie uprawnienia powinien nadać Tobie podatnik. Jak zmieni się data wystawienia faktury ustrukturyzowanej vs. faktur papierowych czy elektronicznych. Jak zmieni się data otrzymania faktury. Czy można i jak ująć faktury wystawione poza KSEF w trakcie awarii, niedostępności KSeF czy niemożności wystawienia faktury i jaki to ma wpływ na rozpoznanie podatku VAT. Faktury korygujące - kiedy nie można ich wystawić, jak zmieni się moment obniżenia podstawy i obowiązek do obniżenia VAT naliczonego. Duplikaty - czy nadal pozostaną. Dodatkowy obowiązek przy przypadku płatności za faktury wystawione w KSeF.
Szkolenie trwa ok. 1 godziny. Materiały pdf do pobrania.
Cash flow czyli rachunek przepływów pieniężnych krok po kroku
Przeraża Cię przygotowanie rachunku przepływów pieniężnych?
Nie wiesz od czego zacząć przygotowanie rachunków przepływów pieniężnych?
Oraz czy napewno musisz ten element sprawozdania finansowego przygotować skoro masz do czynienia z jednostką małą? Masz dość szkoleń, gdzie zbyt szybko wykładowca przechodzi do niuansów bez wyjaśnienia podstaw!
Jeśli tak zapraszam Cię na szkolenie w którym od podstaw, ludzkim językiem pokażę Ci zasady przygotowywania cash flow.
W trakcie którego dowiesz się:
To i wiele znajdziesz w tym szkoleniu.
Nauka samodzielna
W tym wideo zaprezentuję Ci podstawy analizy finansowej.
Wyjaśnię:
W tym wideo zajmiemy się analizą spółki akcyjnej, prowadzącej działalność produkcyjno - usługową.
Spółka jest jednostką małą, w związku z tym przeanalizujemy tylko dwa elementy sprawozdania finansowego.
W ramach tego modułu dowiesz się:
W tym module dowiesz się jak przeanalizować sprawozdanie finansowe spółki prowadzącej działalność usługową.
Dowiesz się m.in:
W tym module dowiesz się jak przeanalizować sprawozdanie finansowe spółki prowadzącej działalność handlową.
Dowiesz się m.in:
Nauka samodzielna
W tym module dowiesz się kto jest podatnikiem CIT oraz co jest przedmiotem opodatkowania. Poznasz informacje na temat obowiązku podatkowego, roku podatkowego, stawek i zapłaty podatku.
W drugim module kursu poznasz zagadnienia takie jak: zyski kapitałowe, przychody z innych źródeł wartość przychodów, wyłączenia z przychodów i przychody zwolnione.
W trzecim module kursu poznasz definicję kosztów uzyskania przychodów, dowiesz się jak oceniamy wydatek oraz dowiesz się jak ujmujemy wydatki w księgach, a także poznasz zasady rozliczania i ujmowania różnych rodzajów kosztów. Kiedy dany wydatek stanowi KUP, a kiedy nie stanowi KUP.
W czwartym module kursu poznasz sposób kalkulacji podatku dochodowego na konkretnym przykładzie.
W piątym module kursu dowiesz się jakie są najważniejsze warunki i zasady odliczenia różnych typów ulg.
W piątym module kursu dowiesz się jak przygotować się do kalkulacji zaliczki oraz wypełnienia deklaracji CIT.