10. Zapis operacji bilansowych - złożony

Wykład omawia sposób zapisu księgowego złożonego tj. zapisu na więcej niż dwóch kontach księgowych. Opiera się przykładzie dotyczącym ewidencji operacji zakupu materiałów z naliczonym podatkiem VAT (ewidencja faktury zakupu). W ramach wykładu podkreślony został sposób identyfikacji odpowiednich kont wykorzystanych do zapisu księgowego  w ramach  zakładowego planu kont.

Aby sprawdzić swoją wiedzę z tego tematu zaloguj się i

wykup dostęp

Pytania:

  • Dlaczego wyżej podany zakup nie księgujemy poprzez konto rozrachunki z dostawcami, a później zapłata z rachunku bankowego ?
    9f0d85186d3f9b90d895be7cfc384f5d
    Elżbieta Skóra
  • Jeżeli dokonano od razu zapłaty (tak jak w tym wypadku) tj. w momencie dostawy i na fakturze mamy informację, że zapłacono to nie musimy w pierwszej kolejności księgować zobowiązania na koncie "rozrachunki z dostawcami" tylko możemy bezpośrednio zaksięgować zapłatę na koncie 130. Wynika to z faktu, że nie posiadamy tutaj zobowiązania.
    Fa8cfc8c9b72ca42c8952ba20f513374
    Magdalena Hosiawa (Wykładowca)
  • Dzień dobry, dlaczego zakup materiałów biurowych księgujemy na kontach z grupy 3 (materiały), skoro nie są to materiały związane z naszą produkcją/towarami? Czy materiały biurowe nie powinny być księgowane na kontach z grupy 4? Proszę o wyjaśnienie. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
    52953863f75b122027535b96cec63440
    Anna Duranc-Majewska
  • Materiały biurowe jesli ich koszt nie jest istotny (zgodnie z polityką rachunkowości jednostki) mogą od razu zostać ujęte w kosztach. W przeciwnym wypadku trafiają na konto materiały - ale wydzielamy tam konto analityczne tak by je oddzielić od materiałów wykorzystywanych do produkcji.
    Fa8cfc8c9b72ca42c8952ba20f513374
    Magdalena Hosiawa (Wykładowca)
Zadaj pytanie lub skomentuj powyższy wykład
dot