Jak to działa?

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i przekonaj się jak działają nasze kursy rachunkowości.

Zasady działania kursów

Jaka jest zasada działania platformy?

Nasz serwis oferuje obecnie kilka kursów rachunkowości. Najpopularniejsze to kurs rachunkowości od podstaw, kurs średnio zaawansowany, kurs podatku VAT w obrocie krajowym, kurs rachunkowości zarządczej, kurs podatkowej książki przychodów i rozchodów.

W ramach każdego kursu dostępne są wykłady ułożone w bloki tematyczne. Kolejność wykładów nie jest przypadkowa. Ułożone są w taki sposób by prezentować wiedzę od podstaw tj. od tematów bazowych typu wprowadzenie poprzez tematy bardziej zaawansowane.

Część wykładów, w szczególności wprowadzające, dostępna jest bezpłatnie - tematy bezpłatne oznaczone są zielonym znakiem. Tematy płatne z kolei oznaczone są znakiem kłódki. Aby otrzymać dostęp do pełnego kursu lub wszystkich kursów należy wykupić dostęp wybierając zakładkę "Kursy" a następnie wybrać dany kurs. Bezpieczne płatności obsługują dla nas Przelewy24. Dla wszystkich, którzy potrzebują uzupełnić lub poszerzyć wiedzę rachunkową w konkretnym temacie istnieje możliwość wybrania tylko danego tematu. Aby to zrobić najlepiej wejść w zakładkę „Kup jeden z wybranych tematów” na stronie „Kursy”. Oferujemy również możliwość zakupu wszystkich dostępnych kursów w promocyjnej cenie na okres pół roku. Takie rozwiązanie polecane jest tym wszystkim, którzy chcą przypomnieć sobie lub zdobyć dużą porcję wiedzy w stosunkowo krótkim czasie. Serwis jest regularnie wzbogacany o nowe tematy.

Słuchacze, którzy posiadają dostęp do wszystkich kursów w momencie publikacji nowego kursu otrzymują do niego automatycznie dostęp GRATIS (w czasie trwania pół rocznej subskrypcji).

Jaki kurs wybrać?

Wybór kursu uzależniony jest od typu działalności, którą zamierzamy rozliczać. Działalność może dotyczyć klienta w ramach biura rachunkowego, własnej działalności czy też działalności jednostki większej, w której pracujemy na stanowisku księgowym. W każdym przypadku należy odpowiedzieć sobie na pytanie czy mam do czynienia ze spółką kapitałową taką jak spółka z o.o czy spółka akcyjna, czy też z mniejszym podmiotem takim jak jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka cywilna.

I takie pytania należy sobie zadać jeżeli interesuje Was księgowanie operacji, rozliczanie podatku czyli rachunkowość finansowa. Oczywiście są jeszcze osoby, które myślą o karierze w controllingu - nie są zainteresowane księgowaniem a zarządzaniem finansami. Dla nich ostatnie zestawienie.



Jak wygląda kurs?

Kursy rachunkowości dostępne w naszym serwisie składają się z serii tematów. Każdy temat z kolei składa się z serii wykładów video (każde wideo trwa ok. 5-10 min, w sumie na dany temat to ok 1-1,5 godziny nagrań), w ramach których omawiamy część teoretyczną przeplataną quizami oraz przykładami, które słuchacz może w pierwszej kolejności sam rozwiązać a potem wspólnie z wykładowcą prześledzić odpowiedź.

Każdy z tematów zakończony jest testem do samodzielnego rozwiązania, znajdującym się pod wykładami video w zakładce ”Testy”.

Po ukończeniu wszystkich testów tj. każdego testu do każdego z tematów i uzyskaniu przynajmniej 50% poprawnych odpowiedzi słuchacz uzyskuje certyfikat ukończenia kursu dostępny w zakładce „Moje konto” w formacie PDF. Więcej informacji o naszym certyfikacie znajdziesz tutaj.

Jaka jest odpłatność za kursy?

Odpłatność za kursy związana jest z uzyskaniem dostępu do kursów. Ceny dostępu podane są w zakładce „kursy” przy każdym z kursów.

Czy wykłady w ramach kursów są dostępne tylko w wyznaczonych godzinach czy jest możliwość odtworzenia materiału w dowolnym czasie?

Wykłady w formie video online dostępne są 24 h na dobę 7 dni w tygodniu. Całość wykładów dla danego kursu udostępniana jest od razu.

Nie ma ograniczenia odnośnie ilości oraz czasu odtwarzania. Warunkiem skorzystania z wykładów jest posiadanie konta oraz wykupienie dostępu do wybranego kursu.

Czy kursy rozpoczynają się w określonych terminach czy mogę rozpocząć naukę w dowolnym czasie?

Kursy dostępne są online 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdy uczestnik korzysta z kursu w wybranym, dogodnym dla siebie terminie. Naukę na kursie można rozpocząć w dowolnym terminie.

Czy materiały kursu odblokowywane są etapami czy po otrzymaniu dostępu mogę od razu korzystać z całego kursu?

Po dokonaniu opłaty dostęp odblokowywany jest od razu do całego kursu. To oznacza, że po odblokowaniu dostępu np. do kursu podstaw użytkownik ma możliwość od razu skorzystania z wszystkich 20 tematów kursu.

Czy mogę rozpocząć naukę jeśli nie miałam/miałem wcześniej kontaktu z rachunkowością?

Nasz system nauki opera się na metodzie małych kroków. Oznacza to, że wyjaśniamy zawiłości rachunkowości w możliwie najprostszy sposób, krok po kroku, nie zakładając, że osoba ucząca się już posiada jakąś wiedzę w tym zakresie. W naszych wykładach stosujemy liczne przykłady, quizy oraz metody zapamiętywania, które pomagają w łatwiejszy sposób przyswoić przekazywaną wiedzę.

Posiadam/pracuję w księgowości w spółce z o.o. - czy i które kursy w Państwa ofercie będą dla mnie przydatne?

Księgowość spółki z o.o opiera się o ustawę o rachunkowości oraz przepisy podatkowe. W związku z tym polecamy kursy: kurs podstaw rachunkowości, kurs rachunkowości średniozaawansowanej oraz kurs podatek VAT w obrocie krajowym.

Czy po kursie podstawowym moja wiedza może być na takim poziomie, abym mógł/mogła starać się o pracę w księgowości?

Kurs rachunkowości od podstaw został zaprojektowany w taki sposób by przygotować osobę uczącą się do pracy na stanowisku księgowego bądź asystenta ds. księgowości (różne nazewnictwo w różnych firmach). Zapewnia on niezbędne podstawy do pracy w księgowości w ramach prawa bilansowego.

Czy kursy udostępniane są do pobrania lub na płycie CD/DVD ?

Nie oferujemy kursów ani wykładów video do pobrania ani na płycie CD/DVD. Aby korzystać z kursów potrzebny jest dostęp do Internetu. W ramach kursu umożliwiamy pobranie materiałów pdf.

Jak wykupić dostęp do kursu?

W jaki sposób mogę otrzymać dostęp do wybranego kursu?

Aby otrzymać dostęp do kursu należy:

  1. złożyć zamówienie wybierając opcję "zamawiam" przy danym kursie
  2. podać podczas składania zamówienia swój preferowany adres email
  3. dokonać opłaty za kurs.

Po dokonaniu opłaty i jej zaksięgowaniu kurs zostanie odblokowany o czym informujemy mailowo na podany podczas składania zamówienia adres e-mail.

W jaki sposób mogę założyć konto?

Konto zostanie założone dla Ciebie automatycznie podczas składania zamówienia.

Zostaniesz wtedy poproszony o podanie danych: adresu email, imienia i nazwiska. 

  • WAŻNE by podać poprawny adres email ponieważ to na ten adres otrzymasz od nas dane do logowania do platformy oraz informacje dotyczące statusu zamówienia.
  • Sprawdź również poprawność danych dotyczących imienia i nazwiska - podane informacje zostaną umieszczone na certyfikacie po ukończeniu kursu.
  • Po zaksięgowaniu Twojej płatności ( z reguły po ok. kilku- kilkunastu minutach od momentu dokonania płatności) otrzymasz od nas na adres email podany podczas składania zamówienia informacje o odblokowaniu dostępu do kursu.
  • Możesz zacząć naukę w dowolnym momencie, przerywać i kontynuować, kiedy tylko chcesz.
  • Masz nielimitowany dostęp do wszystkich materiałów przez pół roku z możliwością przedłużenia, aby mieć ciągle jak najświeższą wiedzę!
  • Alternatywnie aby złożyć zamówienie możesz również zalogować się do serwisu poprzez Facebooka lub konto Google. W takim wypadku Twoje dane do logowania do serwisu do dane Facebooka lub konta Google.

Co zrobić jeśli nie otrzymałem danych do logowania?

Czasami zdarza się, że dane do logowania trafiają do folderu „oferty” lub „spam”.

Prosimy sprawdź te foldery jeżeli mail z loginem i hasłem nie pojawił się w skrzynce głównej.

Jeżeli nie znajdziesz tych informacji w ww. folderach ani w skrzynce głównej prosimy wejść w zakładkę "zaloguj" a następnie w opcję "nie pamiętam hasła". Prosimy uzupełnić pole adresem email podanym podczas składania zamówienia a następnie kliknąć w opcję "Wyślij mi instrukcję". Po ok. pół godziny w Twojej skrzynce mailowej pojawi się mail z linkiem do resetu hasła.

WAŻNE: Prosimy dokonać ww. kroki raz i poczekać na mail z linkiem. Kilkukrotny reset hasła spowoduje blokadę konta. Gdyby tak się stało prosimy o kontakt na kontakt@mentoris.pl

W jaki sposób mogę dokonać płatności za kurs?

W trakcie składania zamówienia pojawi się opcja dokonania opłaty za kurs przy pomocy serwisu przelewy24 ( w poleceniu przelewu często podawana jest nazwa Dialcom/Paypro) . Do wyboru jest 3 główne metody płatności:

  1. Przelew online, zwykły (przekaz pocztowy) - to szybkie przelewy tzw. e-przelew lub przelew tradycyjny. E-przelew realizowany jest z reguły w ciągu 10-15 min. Aby skorzystać z tej opcji należy wybrać logo naszego banku i kontynuować płatność. Jeżeli posiadamy rachunek bankowy w banku spółdzielczym wybieramy opcję „SGB i BPS”. Przelew tradycyjny - blankiet do przelewu tradycyjnego znajduje się w prawym dolnym rogu w sekcji „karty i inne” . Realizowany jest w ok. 1-3 dni roboczych. Tam także w pierwszej kolejności wybieramy nasz bank, jeżeli nie widzimy naszego banku wybieramy dowolny rachunek bankowy.
  2. Karta kredytowa - płatności przy użyciu karty kredytowej, realizowane w ok. 10-15 min.
  3. Paypal - w przypadku gdy posiadamy konto Paypal możemy dokonać płatności tą metodą, transakcje realizowane są do 24h.

DODATKOWO w przypadku zamówień powyżej 300 zł istnieje możliwość płatności w ratach poprzez Alior raty lub MbankRaty.

W przypadku gdy zakup jest na firmę (podczas składania zamówienia podane zostały dane do faktury) można również wybrać opcję płatności przy pomocy faktury pro-forma.

Jak dokonać płatności przelewem tradycyjnym czy przekazem pocztowym?

Jeżeli chcemy zapłacić przelewem tradycyjnym lub przekazem pocztowym w momencie składania zamówienia po przejściu na stronę z wyborem płatności (strona przelewy24) należy wybrać opcję "przelew online, zwykły lub przekaz pocztowy".

Następnie na stronie z płatnościami wybieramy w sekcji "Karty i inne" blankiet przekazu pocztowego.

Zostaniemy przekierowani na stronę z wyborem banku i możliwością druku przekazu. Tam wybieramy nasz bank, jeżeli nasz bank nie znajduje się na liście wybieramy w takim wypadku dowolny bank i drukujemy przekaz.

Jeżeli nie chcemy drukować przekazu możemy przepisać dane na własny blankiet bądź logując się do własnego banku możemy wykonać przelew tradycyjny na podane dane. Należy jednak pamiętać o dokładnym przepisaniu kwoty, odbiorcy (tutaj jest to nasz partner PayPro, który obsługuje nas bezpiecznie płatności) oraz tytuł przelewu, który rozpoczyna się od "p24". Dzięki tytułowi przelewu jesteśmy w stanie rozpoznać, którego zamówienia płatność dotyczy i automatycznie odblokować dostęp.

Poniżej znajduje się PRZYKŁADOWY blankiet, prosimy go nie kopiować.

W jaki sposób mogę dokonać płatności z zagranicy?

Jeżeli posiadasz rachunek bankowy zagraniczny możesz dokonać płatności online wybierając opcję „przelew online lub tradycyjny” a następnie na kolejnej stronie w sekcji „Karty i inne” przelew tradycyjny (czerwono - biały blankiet). Klikając w blankiet pojawi się lista banków w tym dane banku do przelewów zagranicznych na dole ekranu. Alternatywnie możesz dokonać płatności poprzez kartę kredytową lub konto Paypal.

W jaki sposób mogę uzyskać fakturę za wykupiony dostęp do kursu?

Fakturę za zakupiony dostęp można otrzymać wypełniając formularz podczas składania zamówienia lub kontaktując się z nami poprzez formularz kontaktowy.

Jak szybko otrzymam dostęp do kursu po dokonaniu opłaty?

Po dokonaniu opłaty za kurs dostęp odblokowywany jest automatycznie. Jeżeli płatność została dokonana e-przelewem, z reguły dostęp odblokowywany jest w ciągu 5-15 minut. W przypadku płatności zwykłym przelewem na podstawie wygenerowanego blankietu polecenia przelewu - od 24 do 72 godzin.

Skąd będę wiedział/-a, że dostęp do kursu został już odblokowany?

W momencie kiedy płatność za dostęp pojawi się na naszym rachunku bankowym dostęp jest odblokowywany automatycznie, a użytkownik otrzymuje maila z informacją o tym fakcie.

Pracodawca - zakup kursu dla pracownika

Jestem pracodawcą i chcę wykupić kurs dla pracownika - co powinienem zrobić?

W takim wypadku z reguły potrzebna jest faktura pro-forma.

Aby otrzymać fakturę pro-forma należy skontaktować się z nami na adres mailowy : kontakt@mentoris.pl podając dane pracownika, adres mailowy konta, z którego będzie korzystał jak również dane do faktury.

Po dokonaniu opłaty za fakturę pro-forma i otrzymaniu wpłaty na nasz rachunek bankowy dostęp jest odblokowywany. Pracownik informowany jest o tym fakcie mailowo, oprócz tego na dane kontaktowe podane przy fakturze pro-forma wysyłana jest faktura końcowa.

Czy jako pracodawca mogę sprawdzać postęp w nauce pracowników?

Na życzenie i za dodatkową opłatą udostępniamy panel administracyjny dla pracodawcy, który umożliwia śledzenie postępów w nauce pracowników.

Aby otrzymać dostęp do takiego panelu prosimy skontaktować się z nami podczas składania zamówienia na kursy na adres kontakt@mentoris. pl (np. w informacji dotyczącej faktury pro-forma).

Otrzymaliśmy dofinansowanie do kursu. Czy możemy zamówić szkolenie dla pracownika w Mentoris finansowane ze środków publicznych?

Jak najbardziej obsługujemy takie zamówienia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt na adres: kontakt@mentoris.pl.

Procedura zamówienia kursów w przypadku środków publicznych wymaga dodatkowych indywidualnych ustaleń.

Korzystanie z kursu

Od kiedy liczony jest dostęp do kursu?

Dostęp do kursu liczony jest od momentu odblokowania dostępu.

Nie mamy możliwości opóźnienia nadania dostępu. To oznacza, że dostęp jest liczony od momentu, gdy na skrzynkę mailową zostanie wysłana informacja o odblokowaniu dostępu.

Jak sprawdzić do kiedy posiadam dostęp?

Aby sprawdzić kiedy dostęp do danego kursu się kończy należy wejść w zakładkę „Moje konto” > „Moje kursy”. Znajdziemy tam listę kursów wraz z okresem dostępu. Data podana przy danym kursie to ostatni dzień dostępu do kursu.

Kończy mi się pierwotny dostęp do kursu. Czy aby skorzystać z niższej ceny muszę opłacić kolejny dostęp przed wygaśnięciem obecnego?

Cena za ponowny dostęp obowiązuje w przypadku przedłużenia dostępu do danego kursu a także w przypadku ponownego wykupienia dostępu do tego samego kursu tj. w sytuacji kiedy wystąpiła przerwa pomiędzy pierwotnym dostępem a kolejnym. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku ponownego wykupienia/przedłużenia dostępu do wszystkich kursów. Oznacza to, że jeżeli obecnie masz dostęp do np. kursu podstaw, który kończy się za 3 dni, możesz przedłużyć jego dostęp już dziś (data nowego dostępu będzie liczona od momentu zakończenia pierwotnego dostępu tj. za 3 dni) bądź zakupić dostęp do kursu w późniejszym terminie np. za dwa miesiące.

ile razy można przedłużyć dostęp do kursu na pół roku?

Dostęp do kursu można wykupić ponownie dowolną ilość razy. Za każdym razem obowiązująca niższa cena. Nie jest wymagane by kontynuowano dostęp jeden po drugim. Można wykupić kolejny dostęp np. po pół roku przerwy od pierwotnego dostępu, kolejny znów wykupić z np. miesięcznym opóźnieniem itd.

Dlaczego w zakładce „Moje konto” nie pokazuje się postęp w nauce skoro zobaczyłam/em już część wykładów?

Aby pokazał się postęp w nauce w % w wynikach w zakładce „Moje konto” należy ukończyć testy do każdego z tematów, sam fakt przejrzenia wykładów video nie pokaże się w wynikach. Uzależnienie postępu w nauce od ukończenia testów zostało wprowadzone ze względu na warunek, jak musi zostać spełniony by otrzymać certyfikat (minimum 50% z każdego testu do wszystkich tematów).

Gdzie mogę znaleźć materiały do pobrania do danego kursu (np. w formacie pdf)?

Materiały w formacie pdf dostępne są pod każdym wykładem video w zakładce „Materiały do pobrania”.

Gdzie mogę dodać komentarz/pytanie do interesującego mnie wykładu?

Pytania można zadawać po zalogowaniu się w zakładce „Pytania” znajdującej się pod każdym wykładem video lub poprzez formularz w zakładce „Kontakt”. Zadawanie pytań mailowo oraz na platformie jest możliwe w przypadku gdy uczestnik posiada Pakiet VIP danego kursu.

dot