Często zadawane pytania

Jaka jest zasada działania platformy?

Nasz serwis oferuje obecnie 6 kursów rachunkowości: od podstaw, średniozaawansowany, kurs podatku VAT w obrocie krajowym, kurs rachunkowości zarządczej, kurs podatkowej książki przychodów i rozchodów oraz krótki kurs nt. tego jak samodzielnie rozliczyć PIT. W ramach każdego kursu dostępne są wykłady ułożone w bloki tematyczne. Kolejność wykładów nie jest przypadkowa. Ułożone są w taki sposób by prezentować wiedzę od podstaw tj. od tematów bazowych typu wprowadzenie poprzez tematy bardziej zaawansowane. Cześć wykładów, w szczególności wprowadzające, dostępna jest bezpłatnie - tematy bezpłatne oznaczone są zielonym znakiem. Tematy płatne z kolei oznaczone są znakiem kłódki. Aby otrzymać dostęp do pełnego kursu lub wszystkich kursów należy wykupić dostęp wybierając zakładkę "Kursy" a następnie wybrać żądany kurs. Bezpieczne płatności obsługują dla nas Przelewy24. Dla wszystkich, którzy potrzebują uzupełnić lub poszerzyć wiedzę rachunkową w konkretnym temacie istnieje możliwość wybrania tylko danego tematu. Aby to zrobić najlepiej wejść w zakładkę „Kup jeden z wybranych tematów” na stronie „Kursy”. Oferujemy również możliwość zakupu wszystkich dostępnych kursów w promocyjnej cenie na okres 120 dni. Takie rozwiązanie polecane jest tym wszystkim, którzy chcą przypomnieć sobie lub zdobyć dużą porcję wiedzy w stosunkowo krótkim czasie. Serwis jest regularnie wzbogacany o nowe tematy. Słuchacze, którzy posiadają dostęp do wszystkich kursów w momencie publikacji nowego kursu otrzymują do niego automatycznie dostęp GRATIS (w czasie trwania 120 dniowej subskrypcji).

Jak wygląda kurs?

Kursy rachunkowości dostępne w naszym serwisie składają się z serii tematów. Każdy temat z kolei składa się z serii wykładów video, w ramach których omawiamy część teoretyczną przeplataną quizami oraz przykładami, które słuchacz może w pierwszej kolejności sam rozwiązać a potem wspólnie z wykładowcą prześledzić odpowiedź. Każdy z tematów zakończony jest testem do samodzielnego rozwiązania, znajdującym się pod wykładami video w zakładce ”Testy”. Po ukończeniu wszystkich testów tj. każdego testu do każdego z tematów i uzyskaniu przynajmniej 50% poprawnych odpowiedzi słuchacz uzyskuje certyfikat ukończenia kursu dostępny w zakładce „Moje konto” w formacie PDF. Więcej informacji o naszym certyfikacie znajdziesz tutaj.

Jaka jest odpłatność za kursy?

Odpłatność za kursy związana jest z uzyskaniem dostępu do kursów. Ceny dostępu podane są w zakładce „kursy” przy każdym z kursów.

Czy wykłady w ramach kursów są dostępne tylko w wyznaczonych godzinach czy jest możliwość odtworzenia materiału w dowolnym czasie?

Wykłady w formie video online dostępne są 24 h na dobę 7 dni w tygodniu. Nie ma ograniczenia odnośnie ilości oraz czasu odtwarzania. Warunkiem skorzystania z wykładów jest posiadanie konta oraz wykupienie dostępu do wybranego kursu.

Czy kursy rozpoczynają się w określonych terminach czy mogę rozpocząć naukę w dowolnym czasie?

Kursy dostępne są online 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdy uczestnik korzysta z kursu w wybranym, dogodnym dla siebie terminie. Naukę na kursie można rozpocząć w dowolnym terminie.

Czy materiały kursu odblokowywane są etapami czy po otrzymaniu dostępu mogę od razu korzystać z całego kursu?

Po dokonaniu opłaty dostęp odblokowywany jest od razu do całego kursu. To oznacza, że po odblokowaniu dostępu np. do kursu podstaw użytkownik ma możliwość od razu skorzystania z wszystkich 17 tematów kursu.

W jaki sposób mogę otrzymać dostęp do wybranego kursu?

Aby otrzymać dostęp do kursu należy:

  1. założyć w serwisie konto
  2. złożyć zamówienie
  3. dokonać opłaty za kurs.

W jaki sposób mogę założyć konto?

Konto można założyć w zakładce „zaloguj się”. Należy tam podać dane do rejestracji tj. swój adres mailowy oraz hasło do logowania. Zapamiętaj to hasło ponieważ będzie ono potrzebne podczas każdego logowania do naszego serwisu. Po podaniu danych i wybraniu opcji „kontynuuj” na adres mailowy podany podczas rejestracji zostanie wysłany email z linkiem aktywacyjnym. Po ok. 15 minutach należy sprawdzić skrzynkę mailową i potwierdzić adres mailowy klikając w link aktywacyjny przesłany w ww. mailu. Po aktywowaniu konta można przejść do złożenia zamówienia.

Co zrobić gdy link aktywacyjny nie pojawił się na moim koncie mailowym?

Czasami zdarza się, że nasze linki aktywacyjne trafiają do folderu „oferty” lub „spam”. Prosimy sprawdź te foldery jeżeli mail aktywacyjny nie pojawił się w skrzynce głównej. Jeżeli nie znajdziesz po ok. 15 minutach maila aktywacyjnego w ww. folderach ani w skrzynce głównej prosimy o kontakt na adres: kontakt@mentoris.pl w celu ręcznej aktywacji konta.

W jaki sposób mogę dokonać płatności za kurs?

W trakcie składania zamówienia pojawi się opcja dokonania opłaty za kurs przy pomocy serwisu przelewy24 ( w poleceniu przelewu często podawana jest nazwa Dialcom) . Do wyboru są trzy metody płatności:

  1. przelew online, zwykły (przekaz pocztowy) - tu wybieramy szybkie przelewy tzw. e-przelew lub przelew tradycyjny. E-przelew realizowany jest z reguły w ciągu 10-15 min. Aby skorzystać z tej opcji należy wybrać logo naszego banku i kontynuować płatność. Jeżeli posiadamy rachunek bankowy w banku spółdzielczym wybieramy opcję „SGB i BPS”. Przelew tradycyjny - blankiet do przelewu tradycyjnego znajduje się w prawym dolnym rogu w sekcji „karty i inne” . Realizowany jest w ok. 1-3 dni roboczych. Tam także w pierwszej kolejności wybieramy nasz bank, jeżeli nie widzimy naszego banku wybieramy dowolny rachunek bankowy.
  2. Karta kredytowa - płatności realizowane w ok. 10-15 min.
  3. Paypal - w przypadku gdy posiadamy konto Paypal możemy dokonać płatności tą metodą, transakcje realizowane są do 24h.

W jaki sposób mogę dokonać płatności z zagranicy?

Jeżeli posiadasz rachunek bankowy zagraniczny możesz dokonać płatności online wybierając opcję „przelew online lub tradycyjny” a następnie na kolejnej stronie w sekcji „Karty i inne” przelew tradycyjny (czerwono - biały blankiet). Klikając w blankiet pojawi się lista banków w tym dane banku do przelewów zagranicznych na dole ekranu. Alternatywnie możesz dokonać płatności poprzez kartę kredytową lub konto Paypal.

W jaki sposób mogę uzyskać fakturę za wykupiony dostęp do kursu?

Fakturę za zakupiony dostęp można otrzymać wypełniając formularz podczas składania zamówienia lub kontaktując się z nami poprzez formularz kontaktowy.

Jak szybko otrzymam dostęp do kursu po dokonaniu opłaty?

Po dokonaniu opłaty za kurs dostęp odblokowywany jest automatycznie. Jeżeli płatność została dokonana e-przelewem, z reguły dostęp odblokowywany jest w ciągu 5-15 minut. W przypadku płatności zwykłym przelewem na podstawie wygenerowanego blankietu polecenia przelewu - od 24 do 72 godzin.

Skąd będę wiedział/-a, że dostęp do kursu został już odblokowany?

W momencie kiedy płatność za dostęp pojawi się na naszym rachunku bankowym dostęp jest odblokowywany automatycznie a użytkownik otrzymuje maila z informacją o tym fakcie.

Od kiedy liczony jest dostęp do kursu?

Dostęp do kursu liczony jest od momentu odblokowania dostępu. NIe mamy możliwości opóźnienia nadania dostępu. To oznacza, że dostęp jest liczony od momentu, gdy na skrzynkę mailową zostanie wysłana informacja o odblokowaniu dostępu.

Jak sprawdzić do kiedy posiadam dostęp?

Aby sprawdzić kiedy dostęp do danego kursu się kończy należy wejść w zakładkę „Moje konto” > „Postęp w nauce”. Oprócz postępów w nauce zobaczymy tam również informację odnośnie daty ważności dostępu.

Kończy mi się pierwotny dostęp do kursu. Czy aby skorzystać z niższej ceny muszę opłacić kolejny dostęp przed wygaśnięciem obecnego?

Cena 29 zł obowiązuje w przypadku przedłużenia dostępu do danego kursu a także w przypadku ponownego wykupienia dostępu do tego samego kursu tj. w sytuacji kiedy wystąpiła przerwa pomiędzy pierwotnym dostępem a kolejnym. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku ponownego wykupienia/przedłużenia dostępu do wszystkich kursów. Oznacza to, że jeżeli obecnie masz dostęp do np. kursu podstaw, który kończy się za 3 dni, możesz przedłużyć jego dostęp już dziś (data nowego dostępu będzie liczona od momentu zakończenia pierwotnego dostępu tj. za 3 dni) bądź w cenie 29 zł zakupić dostęp do kursu w późniejszym terminie np. za dwa miesiące.

Czy mogę rozpocząć naukę jeśli nie miałam/miałem wcześniej kontaktu z rachunkowością?

Nasz system nauki opera się na metodzie małych kroków. Oznacza to, że wyjaśniamy zawiłości rachunkowości w możliwie najprostszy sposób, krok po kroku, nie zakładając, że osoba ucząca się już posiada jakąś wiedzę w tym zakresie. W naszych wykładach stosujemy liczne przykłady, quizy oraz metody zapamiętywania, które pomagają w łatwiejszy sposób przyswoić przekazywaną wiedzę.

Posiadam/pracuję w księgowości w spółce z o.o. - czy i które kursy w Państwa ofercie będą dla mnie przydatne?

Księgowość spółki z o.o opiera się o ustawę o rachunkowości oraz przepisy podatkowe. W związku z tym polecamy kursy: kurs podstaw rachunkowości, kurs rachunkowości średniozaawansowanej oraz kurs podatek VAT w obrocie krajowym.

Czy po kursie podstawowym moja wiedza może być na takim poziomie, abym mógł/mogła starać się o pracę w księgowości?

Kurs rachunkowości od podstaw został zaprojektowany w taki sposób by przygotować osobę uczącą się do pracy na stanowisku księgowego bądź asystenta ds. księgowości (różne nazewnictwo w różnych firmach). Zapewnia on niezbędne podstawy do pracy w księgowości w ramach prawa bilansowego.

Czy kursy udostępniane są do pobrania lub na płycie CD/DVD ?

Nie oferujemy kursów ani wykładów video do pobrania ani na płycie CD/DVD. Aby korzystać z kursów potrzebny jest dostęp do Internetu. W ramach kursu umożliwiamy pobranie materiałów pdf.

Dlaczego w zakładce „Moje konto” nie pokazuje się postęp w nauce skoro zobaczyłam/em już część wykładów?

Aby pokazał się postęp w nauce w % w wynikach w zakładce „Moje konto” należy ukończyć testy do każdego z tematów, sam fakt przejrzenia wykładów video nie pokaże się w wynikach. Uzależnienie postępu w nauce od ukończenia testów zostało wprowadzone ze względu na warunek, jak musi zostać spełniony by otrzymać certyfikat (minimum 50% z każdego testu do wszystkich tematów).

Gdzie mogę znaleźć materiały do pobrania do danego kursu (np. w formacie pdf)?

Materiały w formacie pdf dostępne są pod każdym wykładem video w zakładce „Materiały do pobrania”.

Gdzie mogę dodać komentarz/pytanie do interesującego mnie wykładu?

Pytania można zadawać po zalogowaniu się w zakładce „Komentarze” znajdującej się pod każdym wykładem video lub poprzez formularz w zakładce „Kontakt”.

Jestem pracodawcą i chcę wykupić kurs dla pracownika - co powinienem zrobić?

W takim wypadku z reguły potrzebna jest faktura pro-forma. Aby otrzymać fakturę pro-forma należy skontaktować się z nami na adres mailowy : kontakt@mentoris.pl podając dane pracownika, adres mailowy konta, z którego będzie korzystał jak również dane do faktury. Po dokonaniu opłaty za fakturę pro-forma i otrzymaniu wpłaty na nasz rachunek bankowy dostęp jest odblokowywany. Pracownik informowany jest o tym fakcie mailowo, oprócz tego na dane kontaktowe podane przy fakturze pro-forma wysyłana jest faktura końcowa.

Czy jako pracodawca mogę sprawdzać postęp w nauce pracowników?

Na życzenie i za dodatkową opłatą udostępniamy panel administracyjny dla pracodawcy, który umożliwia śledzenie postępów w nauce pracowników. Aby otrzymać dostęp do takiego panelu prosimy skontaktować się z nami podczas składania zamówienia na kursy na adres kontakt@mentoris. pl (np. w informacji dotyczącej faktury pro-forma).

Reprezentuję Urząd Pracy i organizuję szkolenia dla bezrobotnych. Czy mogę zamówić szkolenie w Mentoris finansowane ze środków publicznych?

Jak najbardziej obsługujemy takie zamówienia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt na adres: kontakt@mentoris.pl. Procedura zamówienia kursów w przypadku środków publicznych wymaga dodatkowych indywidualnych ustaleń.
lock checkmark circle-right checkbox-checked info list repeat download certificate facebook youtube play pause clock dot avatar question