Kiedy księgujemy koszty, które wywołują przychody w dwóch różnych okresach?
Artur Owczarek
około 7 lat
temu
Zgodnie z zasadą współmierności koszty rozpoznajemy proporcjonalnie do okresu, którego dotyczą czyli w powiązaniu do przychodów, których dotyczą. Stąd pojawiają się rozliczenia międzyokresowe kosztów (RMK) czyli "parkujemy" tam tą część kosztów, która nie dotyczy danego okresu sprawozdawczego. Czy najprościej mówiąc, jeżeli dany koszt dotyczy np. stycznia i lutego, księgujemy go w styczniu na RMK i rozpoznajemy 1/2 jako koszt w styczniu i 1/2 jako koszt w lutym. O RMK mówimy w ramach kursu rachunkowości średniozaawansowanej.
Magdalena Hosiawa (Wykładowca)
około 7 lat
temu
Co w przypadku, gdy zakupimy przykładowe komputery celem odsprzedaży ale nie uda nam się ich sprzedać? Czy ten koszt zakupu sprzętu, wynagrodzeń, czynszu itd "wisi w powietrzu" i czeka aż osiągnę przychód żebym mogła go zaksięgować?
Sandra Kurzawa
ponad 6 lat
temu
Jeżeli chodzi o sytuację, w której nie uda nam się sprzedać komputerów: wartość tych komputerów przed sprzedażą trafia do zapasów - jako pozycja "towary" w bilansie. W momencie sprzedaży wartość komputerów "ściągana" jest z zapasów i stanowi już koszt współmierny do przychodu. Czyli przy braku sprzedaży pozostaną w bilansie. Koszty wynagrodzeń czy czynszu są już kosztami danego okresu - trochę niezależnymi od sprzedaży - bo pojawią się niezależnie czy sprzedamy komputery czy też nie - i pojawią się zgodnie z zasadą memoriałową jako koszty w RZiS.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk i personalizacji reklamy.
Więcej informacji możesz znaleźć w naszej
Polityce Prywatności