Wykład omawia podstawowe zasady prowadzenia podatkowej książki
przychodów i rozchodów (KPiR). Wyjaśnia gdzie i w jaki sposób należy
przechowywać księgę.
Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i wynajmujemy wirtualne biuro, i wszystkie operacje wykonujemy z miejsca zamieszkania (mieszkanie, dom) to KPiR ma znajdować się na stałe w wirtualnym biurze czy może w mieszkaniu, domu w miejscu zamieszkania?
Monika Szczepanik
ponad 6 lat
temu
Zależy co podali Państwo jako siedzibę działalności w CEIDG. Jeżeli siedziba to wirtualne biuro to tam powinna znajdować się KPiR.
Magdalena Hosiawa (Wykładowca)
ponad 6 lat
temu
Jeśli np. przedsiębiorca zleciłby prowadzenie KPiR osobie fizycznej, a ta osoba prowadziłaby księgowość w aplikacji internetowej a wszystkie wydrukowane dokumenty wraz z wydrukowaną co miesiąc KPiR przechowywane byłyby na stałe u przedsiębiorcy to czy jest to zgodne z ustawą? Rozumiem, że wówczas nie trzeba zgłaszać miejsca zamieszkania tej osoby, która wykonuje zlecenie prowadzenia KPiR?
Natalia Gałkowska
ponad 5 lat
temu
Drugie moje pytanie. Jeśli spółka cywilna posiada różne typy działalności np. posiada restaurację, kiosk, hurtownię itp. to rozumiem, że prowadzi się jedną KPiR, bo jest to zarejestrowane pod jedną spółką, ale wszelkie ewidencje np. ewidencje sprzedaży prowadzi się dla każdego typu działalności oddzielnie? Czy dobrze rozumiem?
Natalia Gałkowska
ponad 5 lat
temu
Pani Natalio, Przepis rozporządzenia mówi:"Jeżeli na zlecenie podatnika prowadzenie księgi zostało powierzone biuru rachunkowemu, podatnik jest obowiązany: w terminie siedmiu dni od dnia zawarcia umowy
z biurem rachunkowym zawiadomić o tym naczelnika urzędu skarbowego, któremu zostało złożone zawiadomienie o prowadzeniu księgi, wskazując nazwę i adres biura, miejsce (adres) prowadzenia
oraz przechowywania księgi i dowodów związanych z jej prowadzeniem;"
Jeżeli powierza Pani prowadzenie KPIR osobie fizycznej to zakładam, że podpisuje Pani z nią umowę - a to oznacza, w mojej opinii, że trzeba zawiadomić US. Oczywiście najlepiej skontaktować się z US i zapytać bądź zadzwonić na KIP. Co do ewidencji sprzedaży - również w mojej opinii powinna to być jedna ewidencja. Choć trudno byłoby ją prowadzić jeżeli jest kilka punktów. Proszę też pamiętać, że taka sytuacja w praktyce ma miejsce rzadko - w takim wypadku musimy już z reguły posiadać kasę fiskalną.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk i personalizacji reklamy.
Więcej informacji możesz znaleźć w naszej
Polityce Prywatności