Podatkowa książka przychodów i rozchodów 2019

Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów można przyswoić łatwiej niż Ci się wydaje. Pomoże Ci w tym praktyczny kurs online, który krok po kroku objaśni Ci wszystkie tajniki PKPiR.

  • Wymagania: brak wymagań
  • Około 60 godzin nauki
  • 20 godzin wykładów online
  • 15 tematów
  • Certyfikat ukończenia kursu
  • Przygotowanie do zawodu: Asystent ds. księgowości
  • Kod zawodu: 431101
  • Lokalizacja: online
399 zł / pół roku
za przedłużenie tego kursu na ten sam okres zapłacisz jedynie 57 zł

Myślisz o założeniu własnej działalności, ale koszty prowadzenia księgowości nie są Ci na rękę? Może już masz swoją firmę i z chęcią zacząłbyś rozliczać się sam lub chociaż nauczyłbyś się weryfikować, czy obsługujące Cię biuro robi to prawidłowo? A może rozważasz podjęcie pracy w biurze rachunkowym, jednak nie masz pomysłu na to, jak się do tego zabrać?

Niewykluczone, że masz już za sobą pierwsze próby przyswojenia sobie tego zagadnienia. Być może nawet zapisałeś się na jakiś kurs, jednak tempo nauki i szereg specjalistycznych terminów okazały się dla Ciebie przytłaczające. Nic straconego! Choć teraz możesz w to niedowierzać, zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów można przyswoić łatwiej niż Ci się wydaje. Pomoże Ci w tym praktyczny kurs online, który krok po kroku objaśni Ci wszystkie tajniki PKPiR.

Czego konkretnie dowiem się na tym kursie?

Poznasz podstawy prawne, na jakich opiera się prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, zrozumiesz jej strukturę i dowiesz się, kto musi ją prowadzić.

Zobaczysz liczne przykłady zapisów księgowych w PKPiR, a także upewnisz się, jakie koszty i przychody zaliczamy do kosztów i przychodów podatkowych.

Dowiesz się, na czym polega otwarcie PKPiR na dany rok podatkowy, czym jest ewidencja majątku oraz co należy zrobić w sytuacji, kiedy zamykamy podatkową książkę przychodów i rozchodów.

Nauczysz się dokonywać zapisów księgowych w PKPiR w sytuacji, gdy jesteś czynnym podatnikiem VAT, a także w sytuacji, gdy jesteś z VAT zwolniony.

Na czym polega ta forma nauki?

Kurs odbywa się online, co oznacza, że to Ty decydujesz, kiedy i gdzie się uczysz. To idealne rozwiązanie dla wszystkich, którym ograniczenia czasowe nie pozwalają na wzięcie udziału w szkoleniach stacjonarnych.

Łącznie czeka Cię około 60 godzin zegarowych nauki, w tym z ponad 20 godzin zegarowych wykładów online, zgrupowanych w 15 bloków tematycznych. Każdy z nich zawiera liczne praktyczne przykłady i quizy, które pozwolą Ci utrwalić i zweryfikować wiedzę z danego obszaru. Wszystkie bloki kończą się testem do samodzielnego rozwiązania – w trakcie trwania kursu przejdziesz 15 takich testów, a każdy z nich możesz rozwiązywać wielokrotnie, do momentu wybrania opcji sprawdzenia poprawnych odpowiedzi. Po uzyskaniu wyniku minimum 50% z każdego testu otrzymasz certyfikat potwierdzający nabycie nowej wiedzy.

Czy otrzymam jakieś potwierdzenie przebycia kursu?

Tak, kurs jest zakończony certyfikatem potwierdzającym Twoje uczestnictwo i zdobycie wiedzy niezbędnej do podjęcia pracy na stanowisku asystenta ds. księgowości. Certyfikat zostanie wygenerowany zarówno w języku polskim, jak i angielskim, a pobierzesz go z zakładki „Moje konto”. Znajdziesz na nim kod autentyczności potwierdzający, że dokument ten został wygenerowany przez serwis Mentoris. Nie poniesiesz za to żadnej opłaty – certyfikat w formacie pdf dostaniesz ode mnie gratis w ramach ceny wykupionego pakietu.

Jeśli chcesz, możesz także pobrać certyfikat wraz z zabezpieczeniami – więcej o takiej opcji przeczytasz tutaj.

Co dostanę w ramach kursu?

Decydując się na ten kurs, otrzymasz ode mnie:

  • Nielimitowany dostęp do materiałów wideo online na wybrany przez Ciebie okres.
  • Nielimitowany dostęp do praktycznych przykładów, quizów oraz testów na wybrany okres.
  • Materiały kursu w formacie pdf do pobrania.
  • Wsparcie wykładowcy (kontakt mailowy oraz telefoniczny).
  • Możliwość śledzenia swoich postępów w panelu „Moje konto”.
  • Certyfikat ukończenia kursu (z kodem autentyczności) do pobrania.

Czym charakteryzuje się ta metoda nauki?

Nauka opiera się na metodzie małych kroków, co znaczy, że zbudujemy Twoją wiedzę od zupełnych podstaw, bez założenia, że coś już wiesz. Nie będziemy pomijać spraw na pozór prostych. Aby pomóc Ci lepiej zapamiętywać dane zagadnienia, uwzględniłam w tym kursie mnemotechnikę oraz serię praktycznych przykładów i quizów. Moją autorską metodę nauki możesz przetestować na bezpłatnych wykładach, które znajdziesz tutaj.

Dołącz do ponad 1500 osób, które już skorzystały z tego kursu!

Co wyróżnia ten kurs na tle kursów stacjonarnych?

Przede wszystkim rozpoczynasz naukę w dowolnym terminie, uczysz się we własnym tempie oraz tylko wtedy, kiedy masz na to czas i ochotę. Nikt nie będzie Cię poganiał, by jak najszybciej „przerobić” materiał, nie zostaną też pominięte tematy, które na pozór wydają się proste.

Przygotowując materiały do tego kursu, postawiłam na kompleksowość i stronę praktyczną. Zawarte w nim tematy zostaną omówione w sposób, którego nie znajdziesz w żadnej książce, ponieważ bazują na przykładach praktycznych, dodatkowo prezentując przy tym często księgową oraz podatkową stronę danego problemu. Co więcej, poziom wiedzy na tym kursie zbudowałam w oparciu o własne doświadczenie szkoleniowe, opierając się na najczęstszych pytaniach, jakie słyszałam od kursantów. Wszystko po to, by usprawnić proces Twojej nauki.

Dodatkowo, pod każdym wykładem znajdziesz komentarze na jego temat dodane przez innych słuchaczy.

Jeśli jednak nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie, które pojawi się w związku z danym wykładem - zawsze możesz się ze mną skontaktować, z chęcią wyjaśnię Ci problematyczną kwestię.

Naucz się prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów we własnym tempie i wreszcie weź sprawy w swoje ręce! Z przyjemnością Ci w tym pomogę.

UWAGA: Prezentowane i przekazywane w ramach Kursu informacje i dane nie powinny być traktowane jako oferta, doradztwo prawne, finansowe, podatkowe czy inwestycyjne, jak również rekomendacje w świetle rozumienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Wykłady prezentują KPiR, jaki jest jej wzór, z jakich kolumn się składa. Wyjaśniają kto ma obowiązek prowadzenia KPiR oraz w jakim momencie zgodnie z przepisami należy rozpocząć prowadzenie KPiR. Wykłady omawiają także konsekwencje prowadzenia KPiR w formie komputerowej oraz jak długo należy przechowywać KPiR. Na koniec przedstawiają kiedy nalezy w KpiR ujmować kwoty brutto a kiedy kwoty netto przychodów i kosztów.

Wykłady wprowadzają w temat ewidencji przychodów w podatkowej książce przychodów i rozchodów i stanowią cz. 1 serii. Omawiają pojęcie przychodu z perspektywy przepisów o podatku dochodowym. Wyjaśniają jak określić kwotę przychodu, jakie mamy typy przychodów w KPiR oraz jak ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje datę uzyskania przychodu,  na podstawie której należy wpisać przychód do KPiR. Na koniec przypominają jak przychód powinien zostać zaewidencjonowany w rejestrze VAT i jak ustawa o VAT definiuje moment powstania obowiązku podatkowego czyli mówiąc wprost w deklaracji za jaki okres musimy rozliczyć VAT należny z danej operacji sprzedaży.

Wykłady omawiają zasady korekty przychodu w podatkowej książce przychodów i rozchodów jak również w rejestrach VAT. Prezentują ewidencję i dokumentowanie pozostałych przychodów takich jak kary umowne, zbycie środków trwałych itd. Na koniec przedstawiają przychody zwolnione z podatku dochodowego, przychody nie podlegające pod PIT oraz przychody z innych źródeł, które nie powinny zostać ujęte w KPiR.

Wykłady omawiają zasady ewidencji kosztów w KPiR. Wyjaśniają kiedy wydatek może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów (KUP)a także listę wyłączeń. Prezentują metody ewidencji kosztów: memoriałową oraz uproszczoną. Na przykładach przedstawiają zasady ewidencji w KPiR kosztów związanych z zakupem materiałów i towarów oraz kosztów ubocznych zakupu.

Wykłady omawiają zasady ewidencji wynagrodzeń pracowników w KPiR z tytułu umowy o pracę, umowy o dzieło oraz umowy zlecenie. Wyjaśniają pojęcia świadczeń pieniężnych oraz niepieniężnych a także obowiązki jakie nakłada ustawodawca na pracodawcę przy zatrudnianiu pracowników.

Wykłady omawiają zasady ewidencji pozostałych wydatków w KPiR. W części I omawiają ewidencję m.in. czynszu za lokal, opłaty za media, podatku od nieruchomości, składek ZUS właściciela firmy.

Wykłady omawiają zasady kalkulacji wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie oraz umowy o dzieło. Przedstawiają również w jakich sytuacjach i w jaki sposób wyliczyć dodatkowe obciążenia pracodawcy z tytułu ww. umów. W ramach wykładów poruszone zostają m.in. zasady kalkulacji składek ZUS na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne a także zaliczki na podatek dochodowy.

dot