Wykład omawia przez jaki okres mamy obowiązek przechowywać podatkową
książkę przychodów i rozchodów oraz dokumenty źródłowe, na podstawie
których dokonaliśmy wpisów w KPiR.
Listy płac nadal przechowujemy 50 lat? Wydaje mi się że to się zmieniło na 10 lat
Katarzyna Ukarma
prawie 7 lat
temu
Zgodnie z art. 125a ust. 4 ustawy o emeryturach i rentach: "Płatnik składek jest zobowiązany przechowywać listy płac, karty
wynagrodzeń albo inne dowody, na podstawie których następuje ustalenie podstawywymiaru emerytury lub renty, przez okres 50 lat od dnia zakończenia przez ubezpieczonego pracy u danego płatnika".
Magdalena Hosiawa (Wykładowca)
prawie 7 lat
temu
Co w przypadku stwierdzenia przez US wadliwego lub nierzetelnego prowadzenia Kpir? Jakie są tego konsekwencje w praktyce?
Łukasz Stachura
około 5 lat
temu
Co w przypadku stwierdzenia przez US wadliwego lub nierzetelnego prowadzenia Kpir? Jakie są tego konsekwencje w praktyce?
Łukasz Stachura
około 5 lat
temu
Nierzetelne prowadzenie ksiąg podatkowych spowoduje, że US może samodzielnie, za nas wykalkulować podstawę kalkulacji podatku. Dodatkowo może nałożyć karę grzywny, która może wynosić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Magdalena Hosiawa (Wykładowca)
około 5 lat
temu
A jak ująć w księdze taki zakup towarów:
Podatnik kupuje starocie na pchlim targu i sprzedaje je ze znacznym zyskiem w sklepie internetowym. Nie posiada żadnych dowodów zakupu tych towarów. Cena zakupu tych towarów w stosunku do przychodów z ich sprzedaży jest niewielka, więc podatnik nie przejmował się tym, że nie ma ich w kosztach. Ale teraz mam wątpliwości czy słusznie...
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk i personalizacji reklamy.
Więcej informacji możesz znaleźć w naszej
Polityce Prywatności